منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

راه های تشخیص طلا از بدلیجات

راه های تشخیص طلا از بدلیجات

با خواندن این مطلب می توانید با خیال آسوده طلای مورد نظرتان را خریداری کنید.

کدهای روی طلا را چک کنید

اگر یک ویرگول بین دو رقم اول و رقم سوم بگذارید میتوانید میزان خلوص طلا را بسنجنید. البته باید این نکته را هم در نظر بگیرید که اکثر طلاها با فلزهای دیگر آلیاژ یا همان ترکیب میشوند چون طلای خالص استحکام لازم برای تبدیل شدن به جواهرات مدنظر طرفداران خود را ندارد پس این ترکیب اجتنناب ناپذیر است. اما میتوانید با اطلاع از عیار طلایی که در فاکتور خریدتان موجود است، مثلا اگر روی طلا عدد 750 است طلا 18 عیار است و با گذاشتن ویرگول بین عدد هفتاد و پنج و صفر میتوانیم متوجه شویم که 75 درصد طلای خام و 25 درصد فلزهای آلیاز شده داریم و این معنای طلای اصل دارد.

به کدهای زیر توجه کنید.

  • کد مصنوعات طلا: 375 ,  500 ,  583 ,  585 ,  750 ,  916 ,  9581 ,  999
1-1
  • کد مصنوعات نقره: 800 ,  830 ,  875 ,  925 ,  960 ,  999
1-2
  • کد مصنوعات پلاتین: 850, 900, 950, 999

دقت در عیار طلا

گاهی اوقات ممکن است طلایی با وزن بالا اما قیمت پایین تر از قیمت رایج بازار بخرید و این طلا با روش های خانگی هم قابل تشخیص نباشد اما میتوان به این نتیجه رسید که طلای شما طلاست اما عیارش پایین است مثل اینکه کمی کمتر از طلای 18 عیار پول داده اید اما طلایی با عیار ده یا چهارده خریداری کرده اید.

تشخیص طلای اصل با خاصیت آهنربایی

برخی از مواقع  با کشیدن روکشی طلایی اما غیرارزشمند بر روی طلا خریداران فریب میخورند. اینجا یک قطعه کوچک آهنربا می تواند به کمکتان بیاید. طلا به آهنربا نمی چسبد و این یک روش فوق العاده ساده است که متوجه بشویم که فریب نخورده ایم.

header-1

ثبات و آسیب پذیری با  گذشت زمان

بعضی وقتها نقره را به جای طلای سفید می فروشند در حالی که نقره به مرور زمان بالخص در تماس با شوینده های قوی تغییر رنگ میدهد. همچنین اگر طلای خالص را روی سرامیک بکشید ردی طلایی به جا میگذارد اما نقره ردی تیره به جا میگذارد.

آغشته شدن به سرکه

اگر طلا را به سرکه آغشته کنید تغییری نمی کند اما اگر بعد از پنج دقیقه تغییر رنگ داد دیگر طلا نیست.

تشخیص طلای اصل با یخ

طلا و نقره رسانش گرمایی بسیار قوی نسبت به سایر فلزات دارا میباشند. اگر شما بر روی یک تکه یخ طلا و نقره ی خود را قرار دهید سرعت ذوب یخ بالا می رود به طوری که فکر می کنید شی داغی را روی آن قرار داده اید پس برای تشخیص طلا و نقره اصل می توان از این روش استفاده نمود.

تماس با آمونیاک

اگر آمونیاک را بر روی طلای سفید بریزید تیره خواهد شد.

دستگاههای پیشرفته

دستگاههایی مانند عیارسنج و سنجش تراکم طلا هم میتواند کمک کننده باشد.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی