منوی سایت
قیمت طلا 3/840/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

سنگ آمیتیست و خواص آن

سنگ آمیتیست و خواص آن

سنگ آمتیس

آمیتیست سنگ ماه  بهمن (فوریه) از خانواده کوارتز می باشد. کلمه آمیتیست از واژه یونانی "amethystos" گرفته شده که به معنی ضد مستی است و باور عموم بر این بوده که این سنگ نگهدارنده خود را از مستی حفظ می کند. با همین باور ثروتمندان و سیاستمداران یونان این سنگ را در داخل جام شراب خود می انداختند تا از مستی جلوگیری کند.

8a1a32fb949e2a6ca727119c2adaa734

این سنگ نیمه قیمتی در واقع از خانواده کوارتز هاست و به لطف درجه سختی خوب آن، آمیتیست از سنگ های مناسب برای جواهر سازی است. زیبایی خیره کننده، رنگ بنفش و با دوام بودنِ آمیتیست، باعث شده تا آن را در جواهراتی مانند: آویز، گردنبند، گوشواره، دستبند و انگشتر ببینید. آمیتیست معمولا در بستر سنگ های آتشفشانی ایجاد میشود؛ وقتی که سنگ سرد میشود؛ آبِ پر از مواد معدنی، گاز و مواد آتشفشانی تقطیر و کریستالیزه می شوند و این روند به پیدایش سنگ آمیتیست ختم میشود. رنگ بنفش آمیتیست اغلب به دلیل ناخالصی های آهنِ موجود در این سنگ می باشد؛ بعد از اضافه شدن آهن هنگام رشد بلور کوارتز، اشعه گاما ساطع شده به این ترکیب باعث میشود که آهن به این رنگ جذاب در بیاید. رنگ این جواهر از ارغوانی تا بنفش پر رنگ متغیر است. این رنگ، آمیتیست را از بسیاری از سنگ های دنیای جواهرات جدا کرده زیرا که این رنگ تقریبا کمیاب است

download-(1)

تاریخچه

یونان باستان:  دایانایسوس (در رومی باکوس) خدای مستی و لذت عاشق دختری با نام آمتیسته میشود. بعد از رد کردن درخواست باکوس، دختر جوان از خدایان خواست تا پاکدامنی او حفظ شود. دعایی که توسط خدایی به نام دایانا پاسخ داده شد و آمیتسته را تبدیل به سنگی سفید کرد. باکوس که از اراده آمیتسته برای حفظ پاکدامنی شوکه شده بود؛ به عنوان پیشکش روی مجسمه آمیتیسته شراب ریخت که منجر به تغییر رنگ سنگ از سفید به بنفش شد.

دیگر افسانه ها در این باره میگوید، دایانایسوس که از طرف یک انسان مورد اهانت قرار گرفته بود؛ قسم خورد تا انسان بعدی را که ببیند بکشد و برای این کار چندین ببر وحشی را آفرید تا خشم او را اجرا کنند.  دختری به نام آمتیستوس از شانس بد مورد حمله ببرهای دایانایسوس قرار گرفت. در نهایت او توسط آرتمیس (در رومی دایانا) ایزدبانوی شکار و طبیعت از حمله ببر ها نجات یافت و آرتمیس برای حفظ جان او، آمتیستوس را به مجسمه کوارتزی و سفید تبدیل کرد. دایانایسوس با دیدن مجسمه از کرده خود پشیمان شد؛ اشک های او منجر به تغییر رنگ مجسمه از سفید به بنفش شد.

ac8e4b54174f00faf4b22c05830fa028-(1)

قیمت آمیتیست

سنگ جواهر آمتیس طبیعی گران تر از نوع سینتتیک (مصنوعی) آن است که در آزمایشگاه تولید میشود.

تا قرن 18 آمیتیست یک کاردینال ( گران قیمت ترین سنگ ها ) محسوب میشد؛ اما با گذشت زمان و کشف منابع جدید آمتیست به خصوص در برزیل، به مرور زمان از قیمت این سنگ کاسته شد و امروز ما آن را به عنوان یکی از سنگ های نیمه قیمتی میشناسیم.

قیمت آمیتیست به چندین فاکتور بستگی دارد از سایز سنگ گرفته تا عمق رنگ آن. معمولا سنگ های بنفش سیر تا ارغوانی قیمت بالاتری در بازار جهانی دارند.

گران ترین نوع سنگ آمتیس دیپ راشِن (Deep Russian) نام دارد که بسیار کمیاب است.

5f225c4a48ce2

خواص سنگ آمتیست

باور بسیاری بر این است که آمتیس پدیده مه مغزی   (brain fog)که گاها نتیجه زندگی در جامعه پیچیده و مدرن است را کاهش میدهد؛ به این معنی که قدرت تفکر نقادانه و خالص شما بیشتر میشود.

اگر که در محیط پر سروصدا و شلوغ کار میکنید ونیاز به تمرکز حواس دارید؛ سنگ آمتیس بهترین نوع سنگ برای شماست. میتوانید آن را بصورت دستبند یا گردنبند به تن داشته باشید تا از قدرتِ شفافیت ذهن آن بهره مند شوید.

باور رایج دیگردرباره قدرت آمتیس، قدرت حفاظت آن در برابر انرژی های منفی است. به همین دلیل این سنگ انتخابی ایده آل برای ترکیب با یوگا، مدیتیشن، چاکرا درمانی است.

یونانیان باستان بر این باور بودند که آمتیست حامل خود از تمامی مسمویت ها ( از جمله مسمومیت با الکل) حفظ میکند. به همین علت در جام های خود نگین های آمتیست را به کار میبردند و یا این سنگ را مستقیما بر روی زخم قرار میدادند تا سم تولید شده را خارج سازد.

گفته میشود این سنگ خشم را برطرف و ترس و عصبانیت را کنترل میکند. از بین بردن اظطراب و خاصیت آرام بخشی از دیگر صفات نسبت داده شده به این سنگ است.

دیگر باور پذیرفته شده در باره آمیتیست قدرت کاهش غم و افسردگی است.

گفته می شود رنگ بنفش این سنگ به فعال سازی آگاهی معنوی نیز کمک میکند. به باور بسیاری، آمتیست طبیعی به چاکراهای تاج مرتبط است و چاکرای ششم یا همان چشم سوم را تقویت میکند.

Chakra-Stone-Chart-2

نحوه شارژ کردن آمتیست

شارژ کردن آمتیس بسیار راحت است؛ فقط آن را در یک کاسه پر از نمک خشک، به دور از آب، زیر نور خورشید رها کنید؛ بعد از سی دقیقه تا چهار ساعت آن را با آب فیلتر شده خیس کنید و زیر نور خورشید قرار بدید تا خشک شود.

آمتیست به عنوان سنگ جواهر ششمین سالگرد ازدواج

هر یک از سالگرد های ازدواج به یک یا چند سنگ ارتباط

شده اند. آمتیس سنگ جواهر ششمین سالگرد ازدواج است. این سنگ برای شروع سال جدیدِ زندگی مشترک، برای زن و مرد انرژیِ پیشرفت و آرامش در زندگی را به ارمغان می آورد.

330842_32249_1 j53

منابع:

Amethyst - Wikipedia

Amethyst: Meaning, Healing Properties and Powers - A Complete Guide (crystalsandjewelry.com)

Amethyst Crystals – Meaning, Properties & Value & of the Purple Stone (trulyexperiences.com)

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی