منوی سایت
قیمت طلا 3/574/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

تاریخچه و معرفی برند بولگاری

تاریخچه و معرفی برند بولگاری
Picture1

بولگاری در منطقه اپیروس، یونان، در سال 1884 توسط  یک نقره‌ساز به نام سوتیریوس ولگاریس، به عنوان یک جواهرفروشی منفرد تأسیس شد.

بولگاری به‌عنوان یکی از برجسته‌ترین برندهای لوکس و جواهرات ایتالیایی شناخته می‌شود و از برند جواهرات نقره به دسته‌های بی‌شماری از جمله هتل‌های زنجیره‌ای تبدیل شده است. ما به تاریخچه برند بولگاری، از خاستگاه آن در یک روستای کوچک یونانی تا ظهور فرهنگ عامه، نگاه می کنیم و به این موضوع می پردازیم که چرا لوگوی آن، نه Bulgari، بلکه BVLGARI است.

زندگی اولیه سوتیریو ولگاریس

سوتیریو ولگاریس در سال 1857 متولد شد و اهل روستای کوچکی در کوه‌های پیندوس در شمال یونان بود. برای نسل‌ها این منطقه به خاطر هنر استثنایی نقره‌سازی‌اش معروف بود، مهارتی که از دوران بیزانس از پدر به پسر منتقل شده بود. ولگاریس هنر اجدادی خود را به تدریج فرا گرفت و در کنار پدر خود در منطقه اپیروس این هنر را به حد اعلا رساند.

img_6155

ولگاریس اولین مغازه خود را در سال 1884 در رم باز کرد. همزمان که تجارت او در حال رشد بود. ولگاریس فامیلی خود را به استایل ایتالیایی یعنی Bulgari  تغییر داد و این اسم از این پس نام کمپانی او شد. او به همراه دو پسر خود کنستانتینو و جورجیو تجارت جواهرات بولگاری را گسترش دادند و در سال 1904 یک شعبه در خیابان تاریخی و مشهور Via Dei Condotti افتتاح کردند.

1ere-boutique-bvlgari-kadobijoux

نسل دوم مدیران بولگاری

بعد از مرگ ولگاریس در 1932، برند بولگاری به دستان پسران او جورجیو و کنستانتینو رسید. این دو پسر دوران جدیدی را در تاریخ برند Bulgari آغاز کردند. این دو به طرز مجللی فضای داخلی فروشگاه را تغییر دادند تا با حال و هوای اعیانی و جهانی که برند پیدا کرده بود هماهنگ شود. مهمتر از آن، آنها لوگو را به BVLGARI به روز کردند که برگرفته از الفبای سنتی رومی مباشد. ( V به جای U). با این حال لوگو  BVLGARI همچنان با صدای «یو»  تلفظ می شود.

با شروع جنگ جهانی دوم و محدودیت های زمان جنگ، بولگاری سنگ های قیمتی را از جواهرات خود حذف کرد و روی طرح های ساخته شده از طلای زرد تمرکز کرد. اما در سال‌های پر رونق پس از جنگ، بولگاری جواهرات پلاتینیوم پوشیده از الماس، زمرد، یاقوت کبود و یاقوت را دو برابر کرد.

فروشگاه Bulagri به سرعت به برندی محبوب برای افراد مشهور تبدیل شد زیرا این برند در دهه 1960 در میان اشراف ایتالیایی و جامعه های مختلف آمریکایی محبوبیت فزاینده ای پیدا کرد. همچنین در این دوره رونق بود که بولگاری شروع به تعریف زیبایی جواهرات خود کرد و از حالت "روی ترند" بودن به سطح تعیین ترند و مد روز رسید. طراحان بولگاری برای کالکشن های جدید خود به هنر معماری روی آوردند ( مخصوصا معماری رومی) تا از آن الهام بگیرند. بولگاری به عنوان بخشی از ایجاد دیدگاه خلاقانه خود، تا حد زیادی از روند جواهرات فرانسوی جدا شد. کسب و کار بولگاری همچنان در رشد بود؛ البته داشتن طرفدارانی مانند سوفیا لورن، ایزابت تیلور و آدری هپبورن در این رشد سریع بی تاثیر نبود.

نسل سوم مدیران بولگاری

نسل سوم مدیران بولگاری، برادران ولگاریس (سه پسر جورجیو ولگاریس) بودند. در طی دهه 70 میلادی بولگاری در سطح جهان گسترش یافت و شعبه های جدید خود را در نیو یورک، ژنو و پاریس افتتاح کرد.  این برند همچنین وارد دسته ساعت ‌های لاکچری شد و دستبند(ساعت) مار توبوگاس را معرفی کرد.

1149141

با این حال، تجارت در دهه 1980 کند شد. بولگاری برای احیای نام تجاری، کمپین تبلیغاتی زیادی راه اندازی کرد؛ چندین فروشگاه خرده فروشی بین المللی جدید افتتاح کرد و سبد محصولات خود را متنوع کرد. بولگاری از برندِ زیورآلاتِ مناسبت های خاص به یک کمپانی بزرگ چند کاره تبدیل شد و در دهه های بعد وارد دنیای عطر، روسری، کراوات، عینک آفتابی و کالاهای چرمی شد.

در سال 2011، LVMH Moët Hennessy Louis Vuitton SE (LVMH) شرکت بولگاریِ تحت کنترل خانواده ولگاریس را به مبلغ باورنکردنی 6 میلیارد دلار خریداری کرد که بالاترین مبلغی است که LVMH قبلاً برای هر شرکت دیگری ارائه کرده بود.

در ادامه 5 گل سر سبد از دسته جواهرات بولگاری را رو مشاهده میکنیم.

cms_block_image_1943 extravaganzi-com 1551194938810-GettyImages-1127430533 bvlgari--Bulgari-Serpenti-18k-7380-Cttw-Diamond-Necklace bulgarifirst-image elizabeth-taylor-collage sotirisvoulgaris-588x420
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی