منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

گران قیمت ترین گردنبند های دنیا

گران قیمت ترین گردنبند های دنیا

گران قیمت ترین گردنبند های دنیا

قدیمی ترین جواهرات شناخته شده گردنبندی است که قدمت آن به 25000 سال پیش می رسد. طرح ساده  آن از استخوان ماهی ساخته شده و در غاری در موناکو پیدا شده است. اگرچه صاحب این گردنبند ناشناخته است، اما مورخان می گویند جواهرات اولیه اغلب به امید محافظت در برابر بدشانسی و بیماری استفاده می شدند.

امروزه، گردنبندها محدوده قیمت بسیار بالایی دارند. در برخی موارد، جواهرسازان به اندازه کافی از مواد گرانبها و کمیاب استفاده می کنند که گردنبند نهایی آنها میلیون ها هزینه دارد.

10. گردنبند الماس Zsa Zsa Gabor

10.-Zsa-Zsa-Gabors-Diamond-Necklace-768x413

بازیگر زن Zsa Zsa Gabor به دلایل زیادی معروف است، اما عشق او به مد و جواهرات سطح بالا قطعا یکی از مشخص ترین ویژگی های او است.

طبق گزارش ها، یکی از گردنبندهای Zsa Zsa از جواهرساز معروف هری وینستون در سال 2017 به قیمت 6.268.000.000 تومان برای فروش در دسترس بود. خود گردنبند دارای 45 الماس برلیان گرد است که مجموعاً 66 قیراط وزن دارند.

آیا میدانستید ؟

Zsa Zsa Gabor در مصاحبه ای گفت: «من هرگز از مردی آنقدر متنفر نبودم که الماس هایش را به او پس بدهم.» او همچنین گفته است که «هرگز الماسی را ندیده است که دوستش نداشته باشد»

9.گردنبند ستاره یاقوت و الماس

9.-The-Star-Ruby-and-Diamond-Necklace

در سال 2020، خانه حراج کریستیز یک گردنبند زیبا از یاقوت و الماس را به مبلغ  10.860.000  تومان فروخت. این جواهر پر زرق و برق دارای نقش های برجسته یاقوت قرمز در کنار الماس های تراش مارکیز است. اگرچه جزئیات در مورد این قطعه محدود است، اما واضح است که گردنبند ستاره یاقوت و الماس نمونه ای خیره کننده از جواهرات گران قیمت است.

علاوه بر 13 الماس تراش مارکیز، این گردنبند دارای دو سنگ گلابی شکل، الماس های تراش دایره ای، طلا و سایر جزئیات لوکس است.

آیا می دانستید؟

خریدار ثروتمند این گردنبند ناشناس است.

8.آویز الماس کرایسلر

8.-The-Chrysler-Diamond-Pendant

الماس موجود در این گردنبند زمانی متعلق به تلما کرایسلر فوی، دختر والتر کرایسلر، مدیر خودروسازی و راه آهن آمریکا بود. تلما به خاطر استایل شیک و سلیقه اش برای مد لوکس شناخته شده بود - که با توجه به ثروت خانواده اش می توانست از پس آن برآید.

در میان جواهرات تلما یک الماس زیبا وجود داشت که از آن زمان برای ساختن یک گردنبند استفاده شده است. این قطعه زیبا در ژوئن 2021 به قیمت 21 میلیارد تومان فروخته شد و آن را در رده گران ترین گردنبندهای فروخته شده قرار داد.

آیا میدانستید ؟

اولین کسی که پس از مرگ تلما صاحب الماس شد، هری وینستون بود.

7. اسکارلت قرمز ساخته شده توسط جیمز دبلیو کرنز

7.-Red-Scarlet-by-James-W.-Currens

خانه حراج کریستی این جواهرات خیره کننده را گردنبند "یاقوت و الماس فوق العاده" می نامد.

این گردنبند با عنوان اسکارلت قرمز، در حدود سال 2012 توسط جیمز دبلیو کرنز طراحی شد. این قطعه گران قیمت دارای مواد لوکس زیادی از جمله 26 یاقوت بیضی شکل و الماس گلابی شکل است که در پلاتین و طلای 18 عیار قرار گرفته اند.

این گردنبند طلا و سنگ در سال 2012 به مبلغ  21 میلیارد تومان فروخته شد.

آیا می دانستید؟

نگین های قرمز موجود در این گردنبند «قرمز خون کبوتری» نام دارد.

6.آویز الماس زرد Leviev

6.-Leviev-Yellow-Diamond-Pendant-768x768

در بین تمام سنگ های قیمتی جهان، الماس زرد جزو کمیاب ترین و گران ترین آنهاست.

الماس غول پیکر زرد این گردنبند  در معادن الماس   Lev Leviev (تاجر الماس) یافت شد. این سنگ کمیاب قبل از قرار گرفتن در کنار سایر مواد گرانبها برای تشکیل آویز الماس زرد Levieve به دقت صیقل داده شد.

ارزش تخمینی محصول نهایی 41 میلیارد تومان است.

آیا میدانستید؟

الماس زرد بسیار بسیار کمیاب است. در واقع، از هر 16500 الماس استخراج شده فقط یک مورد در این دسته بندی منحصر به فرد قرار می گیرد.

5. گردنبند طاووس

5.-The-Peacock-Necklace

در نوامبر 2018، یک گردنبند کمیاب و گران قیمت از یاقوت کبود در حراج کریستی در هنگ کنگ به قیمت نزدیک به 62 میلیارد تومان فروخته شد.

این جواهرات زیبا با استفاده از یاقوت کبود کشمیر ساخته شده است. یاقوت‌های کبود از این منطقه به دلیل تهی شدن معدن که قدمت آن به دهه 1800 می‌رسد، بسیار نادر است.

علاوه بر یاقوت کبود کمیاب، این گردنبند دارای الماس های مکمل در الگوی متناوب است. خود طرح نام خود را از رنگ آبی مخملی عمیق یاقوت کبود گرفته است که شبیه پرهای طاووس است.

آیا میدانستید ؟

یاقوت‌های کبود کشمیر زمانی کشف شدند که رانش زمین سنگ‌های حاوی یاقوت کبود را در سال 1881 نشان داد.

4. قلب اقیانوس

4.-The-Heart-of-the-Ocean

فیلم تایتانیک شخصیت‌ها، دکورها و وسایل نمادین زیادی دارد، اما گردنبند رز احتمالاً معروف‌ترین جواهرات این فیلم است. در فیلم، گردنبند رز در واقع الماس ندارد. تکیه گاه از زیرکونیای مکعبی و طلای سفید ساخته شده است - بنابراین بی ارزش نیست، اما در مقایسه با جواهر طراحی شده توسط هری وینستون، چیزی نیست.

با محبوبیت و موفقیت تایتانیک، وینستون بازتولید گردنبند رز را طراحی کرد تا گلوریا استوارتِ بازیگر آن را در جوایز اسکار 1998 بپوشد. برخلاف پایه، این گردنبند حول یک الماس آبی واقعی 15 قیراطی ساخته شده است.

تخمین ها می گویند این طراحی زیبا 83 میلیارد  تومان ارزش دارد.

آیا میدانستید؟

سلین دیون که آهنگ تایتانیک My Heart Will Go On را خواند، نیز دیگر نسخه باز آفرینی شده گردنبند رز را پوشید. نسخه سلین به شکل قلب بود و حدود 2 میلیون دلار ارزش داشت.

3. گردنبند باربارا هاتون

3.-Barbara-Huttons-Necklace-768x768

گردنبند  Hutton-Mdivani Jadeite گاهی معروفترین گردنبند در جهان نامیده می شود. این قطعه خیره کننده هدیه عروسی بود که در سال 1933 توسط پدرش به باربارا هاتون داده شد (که اتفاقاً یکی از ثروتمندترین مردان آمریکا در آن زمان بود).

امروزه ارزش این گردنبند 112 میلیارد تومان است. پس از فروش در حراجی ساتبی در سال 2014، این طرح گران قیمت در اختیار مجموعه کارتیه قرار گرفت.

قطر مهره های  یشم این گردنبند بیش از 15 میلی متر است و هر کدام به دقت از یک تخته سنگ تراشیده شده اند.

آیا میدانستید؟

یشم با این کیفیت معمولاً دانه هایی با قطر بیش از 10 میلی متر تولید نمی کند، بنابراین این گردنبند در دنیای جواهرات بسیار گران قیمت است.

2. گردنبند L’Incomparable

2.-LIncomparable-768x768

این گردنبند بسیار گران قیمت که به عنوان «بی‌نظیر» شناخته می‌شود، دارای الماسی است که توسط یک دختر جوان در جمهوری دموکراتیک کنگو پیدا شده است. گزارش شده است که دختر این الماس را به عمویش داد و او آن را به دلالان محلی الماس فروخت. در نهایت، این الماس به بازار جواهرات گران قیمت راه یافت و به این عنوان در سرتاسر جهان شناخته شد.

به جز الماس 407 قیراطی، L'Incomparable دارای 91 الماس سفید است که مانند برگ روی درخت انگور قرار گرفته اند. در مجموع ارزش این گردنبند 230 میلیارد تومان است که آن را به دومین گردنبند گران دنیا تبدیل می کند.

آیا می دانستید؟

L'Incomparable اولین بار در سال 2013 در نمایشگاه جواهرات و ساعت دوحه به نمایش درآمد.

1.گردنبند میراثی در شکوفه A Heritage in Bloom

1.-A-Heritage-in-Bloom-768x768

A Heritage in Bloom گران ترین گردنبند جهان است. این گردنبند با قیمتی معادل 835 میلیارد تومان ، گرانترین گردنبند جهان و یکی از گرانترین جواهراتی است که تاکنون ساخته شده است. این قطعه خیره کننده توسط والاس چان، جواهرساز چینی طراحی شده است.

خود طرح حول یک الماس باورنکردنی 104 قیراطی است که چان از سنگ بزرگتری به نام میراث کولینان تراشیده است. آن سنگ 24 گوهر دیگر تولید کرد که در A Heritage in Bloom نیز گنجانده شد. به جز قطعه اصلی الماس خیره کننده، A Heritage in Bloom دارای 600 الماس صورتی، 72 یشم و چندین ماده بسیار گران قیمت دیگر است.

در مجموع، تلاش 22 جواهرساز لازم بود تا در مدت 47000 ساعت A Heritage in Bloom را تکمیل کنند.

آیا می دانستید؟

این گردنبند علاوه بر زیبایی خیره کننده اش یک شاهکار مهندسی نیز هست. Heritage in Bloom از هم جدا و به 27 ترکیب منحصربه‌فرد تبدیل می شود و به کاربر اجازه می‌دهد تصمیم بگیرد کدام ترکیب ها را با هم ست بکند.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی