منوی سایت
قیمت طلا 3/544/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

هفت واقعیت جالب درباره طلا که نمیدانستید !

هفت واقعیت جالب درباره طلا که نمیدانستید !

1.     طلا زمینی نیست !

طلا بر روی زمین شکل نگرفته است. گردنبند ها و دستبند های طلا و هر چیزی که از طلا درست شده است (از جمله بدن خود ما که مقادیر کمی طلا دارد) از طریق میلیون ها شهاب سنگی که زمین را در گذشته ( حدود 200 میلیون سال بعد از تشکیل زمین) بمباران کردند به این کره خاکی راه یافتند

ایلان-ماسک-و-طلا-بر-روی-ستاره-دنباله-دار

2.     زمین لرزه میتواند طلا تولید کند !

یک مطالعه اخیر توسط دانشگاه کوئینزلند در استرالیا نشان داد که آب در گسل ها در هنگام زلزله تبخیر می شود و طلا می سازد. در طول زلزله، آب از گسل های بزرگتر به شکستگی های کوچکتر در سراسر زمین حرکت می کند. در حدود 6 مایلی زیر سطح، گرما و فشار شدید دی اکسید کربن غلیظ، سیلیس و طلا را حمل می کند. هنگامی که فشار کاهش می یابد، آب فوراً تبخیر می شود و سیلیس و طلا را خارج می کند.

زمین-لرزه-و-طلا

3.     در بدن ما طلا وجود دارد !

بله درست خواندید؛ در بدن مقادیر بسیار کمی طلا وجود دارد. به طور متوسط در یک فرد 70 کیلویی حدود 0.2 میلی گرم طلا وجود دارد. اغلب این مقدار نزدیک قلب و بستر ناخن ها وجود دارد.

طلا-در-بدن-انسان

4.     طلا خاصیت درمانی دارد !

طلا خواص ضد التهابی دارد به همین دلیل پزشکان از این خاصیت طلا برای درمان بعضی بیماری های التهابی استفاده میکنند. مانند آرتریت روماتوئید که با تزریق مستقیم محلول مخصوص التهاب کاهش می باید. امروزه نیز برای کوچک کردن برخی از توده های سرطلانی از محلول درمانی طلا استفاده می شود.

کاربرد-طلا-در-پزشکی

5.     طلا گران ترین فلز جهان نیست !

گران ترین فلز های جهان پالادیوم و رودیوم هستند که هر دو ارزششان بسیار بیشتر از طلاست. اما طلا محبوب ترین فلز برای سرمایه گذاری است.

طلا-و-پالادیوم

6.     طلا خالص قابل خوردن است !

شما با خیال راحت میتوانید طلا کاملا خالص را بخورید. طلا خالص سمی نیست و مستقیما از دستگاه گوارشی شما عبور میکند. برخی از رستوران ها غذا هایی با روکش طلا خالص به مشتریان خود ارائه میدهند.

نصرت-استیک-طلایی

7.     طلا، فلز جهانی !

طلا در هر 7 قاره یافت میشود. بیشترین میزان استخراج طلا متعلق به معادن چین است. سالانه 370 تن طلا از معادن این کشور استخراج میشود؛ چین هم چنین بزرگترین مصرف کننده طلا در جهان است. تقریبا دویست هزار تن طلا توسط انسان تا به امروز از زمین استخراج شده است.

طلا-فلز-چهانی
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی