منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

تمام چیزهایی که تو خرید طلا بهتره بدونیم

تمام چیزهایی که تو خرید طلا بهتره بدونیم

تو این پست میخوایم درباره ی نکاتی صحبت کنیم که ممکنه تو خرید طلا خیلی به کارتون بیاد. حالا فرقی هم نمیکنه که میخواین مثلا یه سرویس طلا بخرین یا مثلا طلای وزن پایین و طلای ارزان قیمت مثل گردنبند طلا ، دستنبند طلا ، انگشتر طلا تکی یا هر چیز کوچیک دیگه.

انگشتر طلای زرد کار شده با الماس و زیرکن سرخ تمام چیزهایی که تو خرید طلا بهتره بدونیم
  • اولین نکته ای که تو خرید طلا باید دونست عیار طلاست. مثلا وقتی میگن این طلا 18 یا 24 عیاره فرق اینا چیه؟! راجع به عیار طلا باید بهتون بگم که اصولا طلایی که تو بازار موجود و مرسومه طلای 18 عیاره. طلای 24 عیار در واقع طلای خامی هستش که به صورت شمشه و به تنهایی هم به درد ساخت طلا و جواهر نمیخوره چون خیلی نرم و شکنندست. طلای 18 عیار معنیش اینه که اگه اون طلا رو به 24 بخش مساوی تقسیم کنیم 18 قسمتش طلای خالصه و باقیش فلزای دیگس که با طلا مخلوط شده که بهش قوام بده که بشه تو جواهر سازی ازش استفاده کرد.

عموما طلایی که تو بازار ایران میبینیم طلای 18 عیاره که اگه دقت کرده باشین روی کارهای سرویس و ... واژه 18kو یا عدد750 رو روی یه گوشه ای از کار حک میکنن که نشون دهنده 18 عیار بودنشه. البته باید بدونیم که مرسومه که معمولا گاهی روی کارای کوچیک و سبک مثل پلاک طلا و ... این اعداد ثبت نمیشه و فقط در صورت درخواست مشتری، سازنده این عدد رو روی کار حک میکنه.

  • نکته بعدی تو خرید طلا به نحوه استفاده ما از طلا برمیگرده که تاثیر مستقیمی روی انتخاب ما داره. قبل از خرید طلا باید پیش خودمون به سوالات زیر جواب بدیم:
    1. طلایی که میخوایم بخریم رو در چه مواقعی میخوایم استفاده کنیم؟ به صورت روزانه و همیشگی یا فقط تو مهمونی ها و جاهای خاص؟
    2. چه نوع شخصیتی داریم؟ دسته اول: آدم منظم و دقیقی هستم - دسته دوم: بی نظم و حواس پرتم.

شاید طرح این سوالات تو نگاه اول یکم عجیب به نظر بیاد اما این دو تا سوال دقیقا جز مهم ترین سوالاتی هستن که قبل از خرید طلا باید بهش توجه کنیم. به طور کلی اگه طلا رو تو زمان و مکان خاص مثل مهمونی و ... استفاده می کنیم فرقی نمیکنه که چه جور طلایی بخریم و تو انتخابمون کاملا آزادیم. ولی اگه میخوایم طلا رو به صورت روزانه استفاده کنیم، باید اینو بدونیم که اگه آدم بی نظم و حواس پرتی هستیم، شاید طلاهای خیلی ظریف و حساس برای استفاده روزانه گزینه ی ایده آلی نباشن و بهتره انتخابمون طلای یه مقدار ضخیم تر و محکم تر باشه تا در طول کارای روزمره همیشه سالم و سر حال بمونه .

مثلا تو خرید انگشتر، انگشتر آویز دار طلای ظریف برای استفاده روزمره افراد حواس پرت که کار دستی هم انجام میدن مناسب نیست، در عوض انگشتر طلای لیزر با استحکام بیشتر میتونه گزینه ی مناسب تری برای این دسته از افراد باشه. یا به طور مثال تو خرید دستبند طلا، اون دسته از دستبند های طلای ظریف و سبک مخراج کاری شده یا دستبند های طلای سبک که با سنگ فیروزه و سنگ اونیکس کار شدن بهتره جاشون رو به دستبند طلای اسم وزن بالاتر یا دستبند طلا و چرم که دارای چرم مرغوب و مقاومی هستش بدن. برای آویز طلا هم اصولاً آویز های طلای اسم با سنگ اونیکس یا فیروزه به مراتب از آویز های طلای دارای زنجیر طلا محکم تر بوده و خیلی وقت‌ها برای استفاده روی پیراهن و مانتو هم مناسب هستند.

  • نکته بعدی راجع به مکانیه که ازش طلا خریداری میکنیم. این که خرید طلا رو از کجا انجام میدیم تاثیر مستقیم روی کیفیت و قیمت طلا داره. نکته اول اینه که باید سعی کنیم طلا رو از جایی تهیه کنیم که بدونیم کمترین واسطه بین ما و کارگاه سازنده وجود داره یا در بهترین حالت هیچ واسطه ای بین ما و کارخونه سازنده طلا وجود نداره که این ایده‌آل ترین حالتشه. همچنین باید فروشندمون معتبر و سرشناس باشه تا از بابت جنس و کیفیت خیالمون راحت باشه.عموما کارخونه ها و کارگاه های سازنده های طلا به دلیل تولید تیراژ بالا و انبوه با مشتری های خرید طلای تکی طرف نمیشن ولی طلای زرین این افتخار رو داره که به عنوان یکی از بزرگ‌ترین عرضه کننده ها،محصولاتش رو مستقیماً و بدون هیچ واسطه ای در اختیار مصرف کننده ها قرار بده.

نوشته: ساره سمیعی – کارشناس جواهرات طلای زرین

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی