منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

درباره سنگ اونیکس (onyx) یا عقیق سیاه بیشتر بدونیم

درباره سنگ اونیکس (onyx) یا عقیق سیاه بیشتر بدونیم

سنگ اونیکس یا عقیق سیاه همونطور که از اسمش پیداست یه سنگ زینتی خاص و البته پر طرفدار به رنگ سیاهه که بعضی وقتا ممکنه رگه‌های سفید یا قرمز هم داخلش داشته باشه.

سنگ onyx

سنگ اونیکس به خاطر رنگ خاصش و کنتراستی که با طلا و حتا سایر سنگ‌ها میتونه ایجاد کنه، همیشه یکی از گزینه های خوب و انتخاب های اول جواهر ساز ها برای کارای فاخر به شمار میره و جز اون دسته از سنگ‌های زینتی هستش که هم به شکل مات و هم به شکل براق در دسترس هستش، اما فرق این دو چیه؟

معمولاً تو ساخت انگشتر طلا برای نگین انگشتر از اونیکس تراش خورده ی براق و تو ساخت گردنبند طلا و دستبند طلا از حالت مات این سنگ استفاده میشه. برای مثال اگه به کارای طلای زرین توجه کرده باشین، تو بسیاری از کارای گردنبند اسم طلا از سنگ اونیکس مات استفاده شده که علتشم اینه که ترکیب تیرگی و مات بودن اونیکس با درخشندگی طلا، کنتراست و وقار خاصی به کار ها میده.

دستبند طلای کار شده با انیکس مات انگشتر طلای کار شده با انیکس براق

اونیکس از جمله سنگ‌هاییه که قدمت استفادش به عنوان سنگ زینتی به زمان های خیلی دور و دوره امپراطوری یونان برمیگرده که البته خود کلمه اونیکس هم از زبان یونان باستان گرفته شده که به معنی پنجه یا ناخن هستش. توی مشرق زمین هم در طول تاریخ این سنگ همیشه مورد توجه بوده و ما اون رو به نام عقیق سیاه میشناسیم.

به علاوه بعضی‌ها هم معتقد هستن که این سنگ یه سری خواص و تأثیرات مثبت روی بدن داره از جمله دفع چشم زخم و انرژی‌های منفی، افزایش اعتماد به نفس، کمک به پروسه گردش خون و…

به طور کلی این سنگ با زیبایی و جذبه فوق العادش همیشه تو صنعت ساخت جواهر مورد توجه بوده و با توجه به گیراییش و رنگ سنگین و دلربایی بینظیرش، همیشه طرفدارای خاص خودش رو هم داره.

نوشته: نگار مولوی – کارشناس جواهرات طلای زرین

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی