منوی سایت
قیمت طلا 3/840/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

فرق طلای زرد و سفید چیست؟

فرق طلای زرد و سفید چیست؟

فرق طلای زرد و سفید چیست؟

در این مطلب میخواهیم به ابهامات درباره فرق طلای زرد و سفید یک پاسخ کامل بدهیم.

انتخاب طلای سفید یا زرد قبل از هر چیز به سلیقه  ما بستگی دارد.

بعضی ها درخشندگی و طلایی بودن طلای زرد را ترجیح میدهند و بعضی هم شیک بودن و نقره فام بودن طلای سفید را دوست دارند. فرق طلای سفید و زرد در آلیاژ آنهاست. پس ابتدا باید بدانیم آلیاژ چیست.

2-1

آلیاژ چیست ؟

تعریف ساده ی آلیاژ ترکیب فلزات مختلف با هم و تشکیل یک فلز کلی است. طلای سفید هم آلیاژیست که ازترکیب طلای خام با حداقل یک فلز سفید به دست میآید و طلای زرد با فلز همرنگ خودش مثل مس ترکیب میشود. پس خیلی تفاوتی در آلیاژ طلای زرد و سفید وجود ندارد عیار طلا نشان دهنده ی خلوص طلاست.

بالاترین عیارطلای سفید موجود دربازار 18 است. این میزان عیار درباره طلای زرد هم صدق میکند و به ندرت پیش میآید که بشود راحت برای جواهرات با وزنِ کم و بالاتر از عیار 18 در بازار چیزی پیدا کرد. اما به طور کلی عیار بالا با طلای زرد قابل دسترستر است.

استحکام طلای زرد و سفید

علاوه بررنگ که اولین تفاوت به نظر میرسد این دو جنس از طلا تفاوت های دیگه ای هم با هم دارند. طلای زرد راحت از طلای سفید خراشیده میشود و جنس نرمتری دارد چون در ساخت طلای سفید از فلزات محکم تری استفاده میشود پس میتوانیم به این نتیجه برسیم که طلای سفید کمی ازطلای زرد مستحکم تراست.

حفظ جلای طلای زرد و سفید

برای حفظ جلا میتوانید طلای زرد را پولیش کنید اما اینکارباعث میشود یک لایه  از طلای شما ازبین  برود. اما اگر در طلای سفید خراش ایجاد شود، میتوانید با رادیوم جای خالی اش را پر کنید.

حساسیت پوستی

ترکیباب طلای سفید میتواند باعث حساسیت پوستی شود اما این مورد با  طلای زرد ایجاد نمیشود.

درخشندگی طلا

طلا هم کهنه گی دارد و ممکن است درخشندگی روز اول را نداشته باشد اما راه هایی هست برای اینکه طلا را به شکل روز اولش درآورد. هرچند این در طلای زرد و سفید با هم متفاوت است. با آب طلا کردن میشود طلای زرد را مثل روز اولش کرد اما طلای سفید این امکان را ندارد. به همین خاطر مراقبت از طلای سفید باید بیشتر باشد.

تناسب رنگ پوست با رنگ طلا

در انتخاب رنگ طلا به علاوه نکات بالا باید به رنگ پوستتان هم توجه داشته باشید. مثلا اگر پوستتان سفید یخی ست ترجیحا به جای طلای زرد از طلای سفید استفاده کنید چون زیبایی و جلوه پوست را بیشتر میکند. اگر پوستتان گندمگون است، استفاده از طلای زرد و ترکیب آن با فلز قرمز برای جلوه ی پوست مناسب تر است.

2-2 2-3 2-4

رنگ طلا برای خانمها و آقایان

آقایان بیشتر از خانومها طرفدار طلای سفید هستند پس انتخاب طلای سفید میتواند برای جواهرات قابل استفاده آقایان مناسبتر باشد. اما طلای زرد در بین خانومها طرفداران بیشتری دارد.

تفاوت در قیمت

اگه طلای رایج 18 عیار را در نظر بگیریم این دو نوع طلا تفاوتی در قیمت ندارند، فقط شاید به میزان خیلی کمی خرید و فروش طلای زرد بهتر از طلای سفید باشد که این به دلیل درخواست بیشتر طلای زرد، طبیعیست. اما نگران نباشین طلا همیشه ارزشمندست و خریدش ارزش سرمایه شما را یا نگه میدارد و یا بیشتر می کند.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی