منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

تمیز کردن طلا در خانه

تمیز کردن طلا در خانه

تمیز کردن طلا در خانه با چند روش آسان

هنگام تمیز کردن جواهرات در خانه، ساده ترین روش با کمترین مواد اولیه همیشه ایمن ترین است. با این حال، بسته به کیفیت جواهرات، روش های خاصی وجود دارد که می توانید جواهرات خود را تمیز کنید. از آنجایی که جواهرات طلا بسیار محبوب هستند، بیایید نحوه تمیز کردن جواهرات طلا را مرور کنیم.

ترکیبات زیورآلات طلا

اگر طلای شما کمتر از 24 عیار( طلای خالص) است؛ این یعنی طلا با فلزاتی دیگر که آلیاژ نام دارند ترکیب شده است. این کار برای افزایش سختی و دوام طلا انجام می شود. طلا فلزی نرم است و احتمال خراشیده شدن دارد. بنابراین مخلوط کردن آن با آلیاژ ها عمر زیورآلات طلا را افزایش خواهد داد.

how-to-clean-gold-jewelry-4690786-07-1421390a9291446b87fcec00e0f05e0b

چگونه طلا را در خانه تمیز کنیم

این دستورالعمل ها برای اکثر جواهرات طلا از جمله جواهرات طلا با سنگ های نیمه قیمتی کار می کند. مطمئن شوید که جواهرات خود را در سینک باز یا نزدیک آن تمیز نکنید.

1.     آب و مایع شوینده خود را مخلوط کنید. آب گرم را در یک ظرف کم عمق بریزید و کمی مایع ظرف شویی را در آن بریزید. با استفاده از مسواک نرم یا مسواک بچه، مایع را به اطراف بچرخانید تا حباب های کوچکی ایجاد شود.

2.     جواهرات خود را خیس کنید. جواهرات خود را داخل کاسه قرار دهید و اجازه دهید 15 دقیقه خیس بخورد.

3.     هر قطعه را برس بزنید. زیورآلات را تکه تکه از کاسه بیرون بیاورید و هر حلقه، گیره و زنجیر سفت را به آرامی با مسواک نرم، مسواک بزنید.

4.     زیر آب خنک بشویید. جواهرات تمیز شده را برای مدت کوتاهی زیر آب جاری خنک آبکشی کنید.

5.     جواهرات خود را خشک کنید. جواهرات را روی یک سطح صاف بگذارید تا خشک شوند. پس از خشک شدن، می توانید جواهرات خود را به آرامی با یک پارچه نرم بدون پرز تمیز کنید.

9617f74af437486353d19cbe4c6bb886

تمیز کردن جواهرات با آمونیاک

1.     بدانید چه زمانی باید با آمونیاک تمیز کنید. آمونیاک یک پاک کننده قوی است، اما، از نظر شیمیایی، می تواند تا حدودی سوزاننده باشد. از استفاده مکرر از آمونیاک برای تمیز کردن جواهرات طلا اجتناب کنید تا از سایش جواهرات خود جلوگیری کنید - آمونیاک کاندید خوبی برای "پاکسازی عمیق"  و گاه به گاه (نه مکرر) است.

·        آمونیاک می تواند به مواد خاصی که اغلب در جواهرات استفاده می شود آسیب برساند. هنگام تمیز کردن جواهرات طلایی که حاوی پلاتین یا مروارید هستند از آمونیاک استفاده نکنید.

2.     یک قسمت آمونیاک را به شش قسمت آب اضافه کنید. به آرامی هم بزنید تا مخلوط یکنواختی حاصل شود.

3.     جواهرات را به مدت 1 دقیقه در مخلوط خیس کنید. اجازه ندهید جواهرات برای مدت طولانی در مخلوط آمونیاک بنشینند - به عنوان یک اصل ثابت شده، آمونیاک می تواند کمی خورنده باشد. برای برداشتن سریع همه جواهرات به یکباره، از یک صافی آشپزخانه استفاده کنید( که از قبل روی ظرف گذاشته اید).

4.     جواهرات را کاملاً زیر آب جاری بشویید. برای جلوگیری از گم شدن جواهرات گرانبها که از دستتان ممکن است بلغزد، لوله فاضلاب سینک را ببندید یا بپوشانید و یا از صافی استفاده کنید.

5.     جواهرات را به آرامی با یک پارچه نرم خشک کنید. قبل از پاک کردن با حوله اجازه دهید که طلا با هوا خشک شود.

clean-gold-1

خطراتی که هنگام تمیز کردن جواهرات طلا باید از آنها اجتناب کرد

به دلیل احتمال زیاد کدر شدن جواهرات طلا، چند ماده خاص وجود دارد که باید از آنها اجتناب کنید:

صابون - از هرگونه صابون با مواد ناشناخته دوری کنید. قبل از حمام کردن طلای خود را دربیاورید تا جرم های پوستی بدن در آن گیر نکنند.

کلر - کلر، به خصوص در دماهای بالا مانند وان آب گرم، می تواند به طور دائم به جواهرات طلای شما آسیب برساند یا رنگ آن را تغییر دهد.

به طلا ساز یا شرکت سازنده خود سر بزنید

در حالی که روشی که در بالا توضیح داده شد بهترین راه برای تمیز طلا در خانه است، هیچ گزینه ای بهتر طلاساز شما برای تمیز کردن حرفه ای وجود ندارد

جواهرساز شما بسته به نوع خاص سنگ قیمتی و فلز، مراحل مناسب را می داند و همچنین کالای شما را از نظر هر گونه آسیب بررسی می کند. ما همیشه توصیه می کنیم که به صورت نیمه سالانه از طلا ساز خود بازدید کنید!

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی