منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

سه نکته جالب درباره فیروزه که نمیدانستید!

سه نکته جالب درباره فیروزه که نمیدانستید!

وقتی که برای اولین بار یک جواهر مزین شده به فیروزه را می پوشید متوجه خواهید شد که چرا این سنگ یکی از محبوب ترین سنگ ها در تمام ادوار تاریخ بوده است. رنگ آبی دلنشین این سنگ و کنتراستی که با اکثر رنگ های دیگر ایجاد میکند. آن را به گزینه ای ایده آل برای ترکیب شدن با انواع سنگ های دیگر و به خصوص فلز طلا کرده است. به همین دلیل هر تمدن قدیمی و جدیدی که به این سنگ دسترسی داشته از آن در زیورآلات بومی خود استفاده می کرده است؛ از ایرانیان باستان گرفته تا مصریان و بومی های آمریکا.

عکس-سنگ-فیروزه

1.     فیروزه میتوانید تغییر رنگ دهد.

در باور مردم باستان فیروزه این قابلیت را دارد که بر اساس موقعیت تغییر رنگ دهد. آن ها فیروزه ابزاری مناسب برای تعیین در خطر بودن یا نبودن شخص میدانستند و بر اساس تغییر رنگ آن تصمیم میگرفتند که محتاط تر باشند و یا سبک زندگی خود را تغییر دهند .

البته دلیل علمی تغییر رنگ مواد آرایشی- بهداشتی و تابش مستقیم نور خورشید است که میتوانید با شستن فیروزه با آب و خشک کردن آن با پارچه نرم به صورت متناوب، از آن جلوگیری کنید.

2.     بهترین فیروزه جهان در شمال شرقی ایران است.

بله ایران با ارزش ترین فیروزه های جهان را دارد. ایرانیان باستان از دیرباز از فیروزه برای جلوگیری از مرگ غیر طبیعی و کاربرد زیبایی و تزئینی  استفاده میکردند. دیگر مناطقی که به فیروزه خود مشهور هستند شامل: برزیل، چین، افغانستان، تانزیانیا، آمریکا، آرژانتین  و...

بهترین رنگ فیروزه آبی تند است که رگه یا ماتریکس نداشته باشد. وجود رگه که ناشی از ناخالصی است میتواند در برخی موارد از ارزش فیروزه بکاهد.

عکس-دستبند-فیروزه

3.     به راحتی میتوانید فیروزه اصل را از تقلبی شناسایی کنید.

یک ماده معدنی سفید به نام هاولیت را میتوان به سادگی شبیه فیروزه رگه دار کرد. برای تشخیص فیروزه اصل از هاولیت کافی است یک مقدار استون را با پنبه روی سنگ مورد نظر بمالید. اگر که رنگی آبی آن از بین رفت این یعنی اینکه فیروزه شما تقلبی است.

عکس-سنگ-فیروزه-اصلی-و-تقلبی تشخیص-فیروزه-اصل-از-تقلبی

در ضمن در خرید طلا و فیروزه از طلای زرین شما میتوانید با اطمینان خاطر از بین مجموعه سنگی فیروزه ما یکی را برای همراه شدن با طلای خود انتخاب کنید. برای مشاهده سنگ فیروزه به قسمت متعلقات موجود مراجعه کنید و یا برای خرید گردنبند فیروزه به تنهایی به قسمت گردنبند سنگ مراجعه کنید

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی