منوی سایت
قیمت طلا 3/840/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

گران ترین سنگ ها و جواهرات دنیا

گران ترین سنگ ها و جواهرات دنیا

با ارزش ترین سنگ قیمتی را تصویر کنید. بسیاری یک الماس با تراش درخشان خیره کننده را تصور می کنند. دیگران سنگ های قیمتی محبوب مانند یاقوت یا یاقوت کبود را تصور می کنند. برخی فقط روی اندازه قیراط تمرکز می کنند. اما لیست گران قیمت ترین سنگ های قیمتی ممکن است شما را شگفت زده کند.

سنگ قیمتی چیست؟ این هر ماده معدنی است که به دلیل زیبایی و ارزش بازار ارزش دارد. اما همه سنگ های قیمتی گران قیمت نیستند.

الماس-آبی

هنگامی که  سرو کله الماسی آبی رنگ در نقطه ای از جهان پیدا میشود؛ کلکسیونر ها و ثروتمندان از سرتاسر جهان شانس خود را برای خرید این گوهر کمیاب امتحان میکنند. آن ها حاضرند میلیون ها دلار بابت الماس آبی خرج کنند. مثلا "اوپنهایمر آبی" الماسی با قیراط 14.62، در سال 2016 به مبلغ باورنکردنی 57.5 میلیون دلار به فروش رسید.

یشم

جیدایت جایگاه دوم را در بین گرانبها ترین سنگ های قیمتی را دارد. جیدایت خالص ترین، کمیاب ترین و شفاف ترین نوع یشم است. در  سال 2014 در یک حراجی، گردنبند معروف "هوتون-میدوانی" به مبلغ باورنکردنی 27.44 میلیون دلار به طراح اصلی و اوریجینال این گردنبند یعنی برند کارتیه بازگشت. این گردنبند از 27 مهره بزرگ جیدایت اعلاء تشکیل شده است و دومین گردنبند گران قیمت دنیا محسوب می شود.

الماس-صورتی

الماس صورتی سنگی که زیبایی و هارمونی وصف ناپذیری دارد، یکی از کمیاب ترین سنگ های جهان است. از هر 10 هزار الماس تنها یکی از انها صورتی است. ستاره صورتی الماس بی نقص 59.60 قیراطی گران است که به مبلغ 71.2 میلیون دلار به فروش رسید و رکوردی جدید در بین الماس های صورتی را به نام خود ثبت کرد.

یاقوت-سرخ

یاقوت سرخ (ruby) از دیرباز نماد خون و زندگی بوده است. این سنگ ها طیف رنگی بین صورتی و قرمز تیره را در بر میگیرند. در سال 2015 یاقوت سرخ (The Sunrise Ruby) که به افتخار مولانا به این اسم نامگذاری شده، به مبلغ 30 میلیون دلار در حراجی ژنو به فروش رسید. این یاقوت گرانترین یاقوت سرخ جهان است.

زمرد

جذابیت از سبز سحر انگیز زمرد آغاز می شود. قیمت هر قیراط زمرد 305000 دلار است. زمرد یکی از محبوب ترین سنگ های قیمتی در جهان است که به دلیل رنگ های سبز عجیب و غریب خود شناخته شده است.  عمدتاً در چهار کشور مختلف یافت می شود: برزیل، کلمبیا، زیمبابوه و زامبیا.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی