منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

معرفی انواع رنگ طلا و ویژگی های آن ها

معرفی انواع رنگ طلا و ویژگی های آن ها

طلایی چه رنگی است؟ این سوال تقریباً به نظر می رسد که سعی دارد شما را جلب کند. اکثر مردم پاسخ می دهند که البته زرد طلایی است، آن رنگ گرم و درخشانی که تداعی کننده خورشید است. با این حال بسیاری از مردم می دانند که طلا نباید فقط زرد باشد، بلکه می تواند به رنگ سفید یا رز نیز باشد.

ما به شما نشان خواهیم داد که امروزه رایج ترین رنگ های طلا چیست، چه تفاوتی با یکدیگر دارند، چه مزایا و معایبی دارند و کدام یک از آنها احتمالاً با استایل شما مناسب تر است.

هر چه قیراط بالاتر باشد رنگ زرد روشن تر و قطعه گرم تر است. این به این دلیل است که عیارهای بالاتر حاوی طلای خالص بیشتری هستند. در طلای زرد این رنگ زرد را با بالا رفتن از قیراط ها تشدید می کند

طلای زرد 9 عیار دارای رنگ ملایم و شنی دوست داشتنی است که دلیل آن طلای کمتری است. این نرمی رنگ، آن را به یکی از فلزات مورد علاقه برای کار در برخی کشور ها تبدیل می کند، زیرا رنگ آن ظریف تر از رنگ قیراط های بالاتر است.

طلای زرد 14 عیار یک قیراط محبوب در ایالات متحده آمرکیا و اروپا است و یک رنگ زرد نسبتاً منحصر به فرد است که رنگ آن تقریباً آهکی است.

طلای زرد 18 عیار رنگ زرد کره ای بسیار روشن تر و غنی تر است. همچنین وزن آن نسبت به قیراط های دیگر نیز به طور قابل توجهی بیشتر می شود، زیرا حاوی طلای بسیار بیشتری است. طلای زرد 22 عیار بالاترین قیراط طلایی است که ما از آن جواهرات می سازیم.

دستبند-طلا-زرد-بولگاری

طلای سفید با افزودن فلزاتی به رنگ سفید نقره ای مانند نقره، روی، نیکل یا پالادیوم به وجود می آید. سپس طلا را می‌توان با یک عملیات سطحی، یعنی آبکاری رودیوم، که به جواهرات درخشندگی بیشتری می‌بخشد و همچنین حداقل محافظت در برابر خراش را به آن می‌بخشد سفید تر و درخشنده تر کرد.

دستبند-طلا-سفید-حلقه-ای

رزگلد ترکیبی از طلا و مس است. با این حال، طلا با خلوص عیار یکسان همیشه دارای نسبت طلای یکسانی است، بنابراین مطمئناً اینطور نیست که رزگلد ارزش کمتری نسبت به سایر رنگ های طلا داشته باشد. و این حقیقت با این واقعیت تأیید می شود که جواهرات ساخته شده از رزگلد قیمتی برابر با جواهرات طلای سفید یا زرد دارند.

انگشتر-طلا-رز-گلد

برای برخی، معیار اصلی برای انتخاب رنگ طلا ممکن است ترجیح شخصی آنها باشد. زنانی هستند که در تمام عمر خود از طلای زرد یا سفید استفاده می کنند و نمی خواهند تغییر کنند. قبل از هر چیزی معیار. فقط در این صورت است که آن را  خوشحالی می پوشیم و همچنین ارزش عاطفی بالایی برای ما خواهد داشت. در اینجا سه عامل مهم در انتخاب رنگ طلا را برای شما توضیح میدهیم.

دوام

برخی از خواص فیزیکی طلا بسته به مواد افزودنی ممکن است متفاوت باشد. بادوام ترین از بین سه گانه ما رز گلد است. رز گلد به دلیل مسی که به آن اضافه میشود سخت است و بنابراین وقتی به طلا اضافه می شود دوام طلا را بهبود می بخشد. در رتبه دوم طلای سفید و نرم ترین طلای زرد است.

حساسیت

اگرچه از این نظر طلا بهتر از نقره یا برخی فلزات دیگر است، اما در برخی افراد با پوست حساس‌تر نیز می‌تواند باعث واکنش آلرژیک شود. کمترین ریسک مربوط به طلای زرد و بیشترین ریسک مربوط به طلای رزگلد است ( به دلیل وجود مس). ترکیب طلا همیشه کمی متفاوت است، بنابراین یک قطعه ممکن است برای شما مشکل ایجاد کند در حالی که قطعه دیگر ممکن است خوب باشد. حساسیت بستگی به این دارد که به کدام ماده افزودنی طلا حساسیت دارید و چه  مقدار آن در جواهراتتان وجود دارد. با جواهرات طلای سفید، با روکش رودیوم، واکنش آلرژیک را می توان تا حد زیادی کاهش داد.

رنگ پوست

برای خانم‌هایی که پوست‌های گرم‌تری دارند، مانند زیتونی، قهوه‌ای، ، طلای زرد برای آنها مناسب است. اگر رنگ پوست آنها سردتر یا صورتی باشد، طلای سفید به بهترین وجه زیبایی طبیعی آنها را افزایش می دهد.  طلا رزگلد بیشتر به چه کسانی می آید؟ مزیت آن این است که دارای هر دو سایه گرم و سرد است و بنابراین از نظر رنگ پوست خنثی است و برای هر خانمی مناسب است.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی