منوی سایت
قیمت طلا 3/544/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

برند کارتیه یا پادشاه جواهر سازان؟

برند کارتیه یا پادشاه جواهر سازان؟

معرفی و تاریخچه برند کارتیه

کارتیه یا کارتیر یک شرکت طراحی، تولید، توزیع و فروش جواهرات است که در سال 1847 توسط لویی کارتیه در شهر پاریس تأسیس شد.

تصویر-لوییس-کارتیه-یا-کارتیر

لویی کاتریه در ابتدای جوانی در یک کارگاه جواهر سازی نزد آدولف چیکارد استخدام شد و  توجه ادولف چیکارد را به علت توانمندی و صاحب سبک بودن در طراحی و ساخت جواهرات به خود جلب کرد تا جایی که در سال 1847 آدولف تصمیم گرفت که کارگاه جواهر سازی خود را به وی واگذار کند. برند کارتیه تا سال 1964 تحت کنترل خانواده ی کارتیه بود ولی بعد از آن توسط شرکت سوییسی ریشمون که خود صاحب برند های معروفی چون پیاژه و مون پلاین و ... است، خریداری شد. درنتیجه امروزه برند کارتیه یک شرکت تابعه بوده و متعلق به شرکت ریشمون است.

این برند توسط یکی از پرنس های ولز لقب جواهر پادشاهان را دریافت نموده و در سال 1904 برای اولین بار توسط ادوارد ششم امتیاز ساخت جواهرات سلطنتی انگلیس را دریافت کرد و بعد از آن کشور هایی نظیر یونان، اسپانیا، پرتغال، رومانی و .. این حرکت را تکرار نمودند.

در ابتدای قرن بیستم ساعت مچی برای زنان و ساعت جیبی برای مردان طراحی ساخته می شد و استفاده ی ساعت مچی برای مردان رواج نداشت. در این زمان بود که یکی از دوستان خلبان کارتیه( آلبرتو سانتوس) ، نسبت به این که ساعت های جیبی در زمان پرواز کارایی خود را از دست می دهند، در کنار لوییس کارتیه گلایه می کند و کارتیه از این ماجرا ایده گرفته و اولین ساعت مچی مردانه را در سال 1904 با نام سانتوس می سازد و به فروش می رساند که این حرکت وی در ابتدا با مخالفت های بسیار زیادی رو به رو شد ولی پس از مدتی به دلیل راحتی استفاده از این نوع ساعت بسیار در بین مردان محبوب شد.

شعب کارتیه

کارتیه در پنج قاره، 165 فروشگاه دارد. این شرکت محصولاتش را از طریق یک شبکه جهانی متشکل از 179 فروشگاه و 8000 نمایندگی مجاز در 123 کشور به بازار عرضه می‌کند. علاوه بر 6 فروشگاه در پاریس، 21 فروشگاه هم در آمریکا، 3 فروشگاه در کانادا و 6۶ فروشگاه در سراسر کارائیب دارد. جدیدترین فروشگاه‌های آن در بارسلونا، بوئنوس آیرس، مسکو، تایوان و بوکا راتون فلوریدا هستند.

کارتیه یا کارتیر؟

با توجه به اینکه این برند در ایران با هر دو نام کارتیه یا کارتیر شناخته میشود شاید برای شما سؤال شود که کدام یک درست هستند ؟

کلمه Cartier به زبان انگلیسی و آمریکایی ، کارتیه خوانده می شود و در زبان فرانسوی به آن کَختیه می گویند و در هر حال، حرف ر که در آخر آن است خوانده نمی شود. بنابراین کلمه صحیح، کارتیه می باشد. اما همچنان نام این برند به دلیل تلفظ راحت تر در ایران با نام کارتیر شناخته می شود.

محصولات معروف کارتیه

دستبند عشق یا Love

دستبند طلای عشق نخستین بار توسط آلدو سیپولو در سال 1969 طراحی شد. این دستبند از جواهرات نمادین این برند است و شاید برای شما سوال باشد که چرا نمادین ؟ این دستبند در واقع النگوی صافیست که با چندین پیچ روی آن مزین شده و با سفت کردن این پیچ ها روی مچ دست پیچ می شود اما نکته ی قابل توجه این است که این پیچ ها فقط به وسیله ی یک پیچ گوشتی، که همراه با دستبند عرضه می شوند، باز و بسته می شوند و به همین دلیل به آن لقب عشق همیشگی را داده اند و آن را نماد تعهد نیز میدانند.

درابتدا اکثر مدل های این دستبند با نقره ساخته و سپس روکش طلا می شدند اما امروزه آن را با طلای 18 عیار نیز می سازند و روی تمامی این دستبند ها کد و شماره سریال قرار دارد که اصل بودن آن را ضمانت میکند.

کارتیه در زمان رو نمایی از این محصول، آن را به برخی از زوج های مشهور آن زمان مانند الیزابت تیلور و ریچارد برتون، الی مک گرو و استیو مک کویین و سوفیا لورن و کارلو پونتی هدیه داد.

دستبند-لاو-کارتیه-که-به-آن-دستبند-عشق-هم-میگویند

انگشتر کارتیر ترینتی یا سه لایه

این انگشتر از سه رینگ به هم پیوسته به رنگ های زرد، رزگلد و سفید تشکیل شده است که هر کدام از آنها نماد عشق ، وفاداری و دوستی هستند.

این انگشتر با طراحی مدرن خودش در آن زمان، سادگی و زیبایی منحصر به فردش، به سرعت در بین سلبریتی‌ها و افراد مشهور مانند نیکول کیدمن، پرنسس دایانا و ژان کوکتو  به یکی از پرطرفدارترین انگشترهای طلا تبدیل شد.

انپشتر-ترنیتی-یا-سه-لایه-ی-کارتیه

ساعت تنک یا تانک

این ساعت یکی از جذاب ترین ساعت های برند کارتیه است و ایده ی آن زمانی به ذهن لوییس کارتیه رسید که یک تانک رنو را در جنگ جهانی از پشت پنجره دید و در اصل ریشه ی آن را مدیون تانک نظامی است. این ساعت ها از یک صفحه ی مربع تشکیل شده و قاب آن استیل با کیفیت و رنگ ثابت است. این ساعت از قشر  ساعت های کوارتز بوده و تا عمق 100 فوتی ضد آب است.

پرنسس دایانا، میشل اوباما، اندی وارهول و ژاکلین اوناسیس از طرفداران این ساعت بوده اند.

ساعت-تانک-یا-تنک-کارتیه

گردنبند کروکودیل ماریا فلیکس

این گردنبند به سفارش یک هنرپیشه ی مکزیکی با نام ماریا فلیکس ساخته شده و عشق پایدار دو کروکودیل را به نمایش گذاشته است. این گردنبند از 9.524 گرم طلا تشکیل شده و به 1023 عدد الماس زرد و 106 زمرد مزین شده است.

گردنبند-کروکودیل-ماریا-فلیکس-از-برند-کارتیه
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی