منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

تیفانی؛ از لوازم التحریر تا الماس

تیفانی؛ از لوازم التحریر تا الماس

معرفی برند تیفانی اند کو

در سال 1837 چارلز لوئیس تیفانی و جان بی یانگ یک مرکز فروش محصولات فانتزی و لوازم التحریر را در شهر نیویورک  احداث کردند و چه کسی باور میکند که این دفتر فروش باعث ایجاد برندی معروف با محبوبیتی جهانی شد؟

در ابتدا نام شعبه ی این برند تیفانی، یانگ و الیس بود و بعد ها کوتاه تر شد و با نام تیفانی اند کو به فعالیت خود در منهتن جنوبی ادامه داد. با اینکه امروزه تیفانی صدها شعبه در سراسر جهان دارد همچنان به شعبه ی اصلی خود در نیویورک وفادار است. در آن زمان شرکت تیفانی با قیمت های مقطوع کار میکرد و به هیچ عنوان برای خرید، چک یا کارت های اعتباری را قبول نداشت و همین رفتار این برند توجه رسانه ها را به خود جلب کرد به حدی که تیفانی در یک بازه ی زمانی تیتر اول بسیاری از روزنامه ها شد. در سال 1845 کتاب آبی تیفانی (کاتالوگ خرده فروشی) منتشر شد و به دلیل اینکه اولین کاتالوگ خرده فروشی در آمریکا بود بسیار خبر ساز شد. در سال  1854 شخص تیفانی کل مسئولیت برند را بر عهده گرفت و در پی آن بخش جواهرات را نیز به برند خود اضافه کرد.

شرکت تیفانی در سال 2013 در فهرست فوربز جهانی 2000 با ارزش بازار سرمایه 8.8 میلیارد دلار، در رتبه 1659 از بزرگترین شرکت های جهان قرار گرفت و این شرکت با داشتن بیش از 9 هزار کارمند، در سال 2010 میلادی درآمدی بالغ بر 4860 میلیارد دلار را، از آن خود کرد.

افتخارات این برند

در سال 1878 بزرگترین و مرغوب ترین الماس های زرد جهان با وزن بیش از 287 قیراط را که در کیمبرلی آفریقای جنوبی کشف شده بود را از آن خود کرد.

در سال 1887 موفق شد جواهرات تاج سلطنتی فرانسه را بخرد.

این برند در طی این سال ها با جواهر سازان برجسته جهان از جمله اندی وارهول و ژان شلومبرجر و طراحان مد مشهور مانند پالوما پیکاسو و کوکو شانل همکاری کرده است.

در سال 1861 آبراهام لینکلن ،رییس جمهور وقت آمریکا، برای مراسم تحلیف خود ساخت یک جام را به تیفانی سپرد و در طول زمان ریاست جمهوری خود یک سری زیورآلات مروارید ریز نیز برای همسر خود سفارش داد.

تیفانی در نمایشگاه جهانی پاریس برای ساخت شمشیر برای سربازان جنگ های داخلی آمریکا در سال، 1867 نشان شایستگی را دریافت کرد.

در سال 1930 معتبرترین جایزه مسابقات قایقرانی(جام طلای آمریکا)را طراحی کرد.

در ژانویه 2008 گزارش شد، که شرکت سافت بانک اپراتور ژاپنی تلفن همراه، با تیفانی قرارداد همکاری برای تولید محدود 10 دستگاه تلفن همراه امضا کرد. این تلفن‌ها دارای بیش از 400 الماس مجموعا به وزن 20 قیراط بود. ارزش آن‌ها نیز حدود 100 میلیون ین برآورد شده است.

شعبه ها و فروشگاه ها

طبق آخرین آمار ها( سال 2014) برند تیفانی اند کو مالک شبکه‌ای از 298 مرکز فروش در 22 کشور (121 شعبه در قاره آمریکا، 37 شعبه در اروپا، 126 شعبه در آسیا و 5 شعبه در اقیانوسیه)می‌باشد

اولین شعبه ی بین المللی تیفانی در لندن و دومین شعبه آن توکیو بود و امروزه تیفانی در اکثر شهر های مهم دنیا شعبه دارد.

محصولات مشهور

سنجاق سینه پرنده

سنجاق سینه پرنده روی صخره یکی از زیباترین و مشهور ترین طراحی های برند تیفانی است که به الماس زرد بزرگی به وزن 128.54 قیراط مزین شده است.

پرنده-(1)-(1)

کلکسیون T tiffany

در تمامی اجزای این کالکشن از حرف T  به روش های گوناگون استفاده شده است.

t

کالکشن کلید

این سری کالکشن با این محوریت ساخته شده که  کلید عقل، لذت و مثبت اندیشی را باز کرده و زندگی خوبی برای خود اغاز کنید.

keys
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی