منوی سایت
قیمت طلا 3/289/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

انواع زنجیر طلا

انواع زنجیر طلا

در دنیای امروزه به دلیل تنوع بسیار محصولات، آشنایی با زنجیر ها این فرصت را به شما میدهد که با علم بیشتر خرید کنید و از خرید خود راضی باشید و از آن لذت ببرید.

زنجیر های طلا از گذشته تا به امروز یکی از زیباترین اکسسوری های موجود در بازار می باشند که اغلب به همراه آویز گردنبندی طلا استفاده می شوند.

زنجیر ها در نوع بافت، ظاهر و کاربرد با یکدیگر تفاوت هایی دارند و در کل زنجیر ها در سه دسته بندی کلاسیک، مدرن و بافت، توسط ماشین آلات صنعتی، ساخته می شوند و به عرصه ی فروش می رسند.

زنجیر های کلاسیک

این نوع زنجیر ها از گذشته تا به امروز به همین شکل ساخته می شوند و  جزو سبک های استاندارد طراحی زنجیر های طلا هستند و به همین دلیل آنها را کلاسیک نامیده اند. زنجیر های کلاسیک هم به تنهایی هم با گردنبند طلا قابل استفاده هستند.

1 - زنجیر کابلی یا فلامینگو :

کابل کلمه ای فرانسوی است که از لغت لاتین   « capulum »   که به معنی طناب است، برگرفته شده است. زنجیر فلامینگو رایج ترین و محبوب ترین زنجیر کلاسیک است و در عین سادگی، بسیار ظریف و زیباست. این زنجیر از حلقه های بیضی شکل با الگوی یکسان تشکیل شده و در ضخامت های مختلف ساخته میشود و برای زنان و مردان مناسب است.

زنجیر-فلامینگو

2- زنجیر رولو  :

این نوع زنجیر بسیار شبیه به زنجیر کابلی است با این تفاوت که حلقه ها دایروی هستند. این نوع زنجیر بسیار شیک بوده و در برخی از اوقات اندازه ی حلقه ها  نیز متفاوت میشود. زنجیر کوچک رولو زنانه و زنجیر بزرگ آن مردانه است.

زنجیر-رولو

3- زنجیر مارینر یا ملوانی :

این نوع زنجیر مردانه به دلیل شباهت خود به لنگر، مارینر نامیده شده است. این زنجیر از حلقه های بیضی شکل به هم متصل تشکیل شده است که درون هر یک از این حلقه ها یک اتصال کوتاه وجود دارد. این زنجیر در ضخامت های مختلف ساخته می شود و علاقمندان خاص خود را دارد.

ملوانی

در برخی از نمونه های مدرن تر این زنجیر، حلقه ها حالت پف کرده تری دارند و با نام مارینر پاف شناخته می شوند. امروزه در برخی موارد این زنجیر به الماس نیز مزین می شود.

4-زنجیر کورب  یا کارتیه :

کلمه ی کورب از کلمه ای رایج در زبان لاتین برگرفته شده که معنای شاخه ی چوبی خمیده را می دهد. این زنجیر حالتی مسطح دارد و دانه های آن نیز منحنی شکل و موج دارند. در گذشته این نوع زنجیر با وزن سنگین ساخته می شد ولی امروزه در پایه وزنی سبک هم ساخته می شود.

متخصصان معتقدند که این نوع زنجیر در مصر باستان توسط اشراف زاده ها، با قطر و وزن بیشتر، استفاده می شدند.

زنجیر-کارتیه

5- زنجیر فیگارو یا کارتیه ترکیبی :

طراحی و تولید این نوع زنجیر برای نخستین بار در ایتالیا رخ داد و در بین زنان و مردان محبوبیت زیادی را داراست و از آن در ساخت دستبند هم استفاده می کنند. الگوی این زنجیر به این صورت است که بعد از دو یا سه حلقه یک حلقه ی بیضی شکل قرار گرفته است و به دلیل ظاهر آن به زنجیر کارتیه ترکیبی هم مشهور است. این زنجیر حالتی فانتزی دارد و برای استفاده روزانه مناسب است.

فیگاررو

زنجیر های مدرن

این زنجیر های همانطور که از نامشان پیداست مدرن ترند و دارای طرح براق و صیقلی می باشند. زنجیر های مدرن بسیار منحصر به فرد و مناسب افراد با سلیقه خاص هستند.

1-زنجیر امگا :

این نوع زنجیر از صفحات کوچکی تشکیل شده است که بر روی یک تکه سیم یا مش سوار شده اند و این سیم استحکام زنجیر را تامین می کند ولی با این حال قدرت انعطاف محدودی دارد و مراقبت غلط باعث آسیب به زنجیر می شود. محبوبیت این زنجیر به علت بیشتر بودن درخشندگی آن نسبت به سایر زنجیر هاست.

امگا

2-زنجیر ماری :

زنجیر ماری شباهت زیادی به زنجیر امگا دارد با این تفاوت که زنجیر ماری امکان حرکت بیشتری را داراست و منعطف تر است. علت نامگذاری این زنجیر این است که مدل حرکت کردن زنجیر، حرکت مار را تقلید می کند. این نوع زنجیر از تعداد زیادی حلقه تشکیل شده است که بسیار محکم به هم متصل شده اند و این اتصال محکم باعث براق شدن زنجیر و همچنین کاهش احتمال شکستن زنجیر می شود.

ماری

این زنجیر در عین ظریف بودن انعطاف زیادی دارد و شما میتوانید با یک اویز پلاک اسم زیبایی آن را تکمیل کنید.

3-زنجیر سنگاپوری یا دیسکو:

این زنجیر ترکیبی از سبک کلاسیک و بافت محسوب می شود و حالت پیچ و تاب خوردگی دارد به صورتی که این زنجیر از قسمت های مختلف تشکیل شده که ابتدا پیچ خورده و بافته شده و سپس به هم متصل شده اند. زنجیر دیسکو به دلیل وزن سبک و طراحی ساده آن برای استفاده ی روزانه مناسب است. مشهور بودن این زنجیر به دلیل دوام و استحکام آن است. زنجیر دیسکو  انتخابی زیبا برای پلاک های گردنبندی است و شما میتوانید آن را به همراه پلاک های تک اسم و طرح استفاده کنید.

زنجیر-دیسکو-2

4-زنجیر تیغ ماهی یا هرینگبون :

این زنجیر از تعداد زیادی قطعه ی صاف و نازک فلزی تشکیل شده و ظاهری توپر را داراست و انعطاف کمی نیز دارد و تعمیر آن نیز ناممکن است. دلیل نامگذاری این زنجیر شباهت الگوی آن به شکل ظاهری تیغ ماهی است. زنجیر هرینگبون ظاهری مدرن دارد و در هر زمانی باعث درخشندگی استایل شما می شود. این زنجیر در عرض و طول های مختلفی ساخته می شود و شما به تنهایی نیز قادر به استفاده از این نوع زنجیر هستید.

زنجیر-تیغ-ماهی-یا-هرینگبون

5-زنجیر باکس یا ونیزی :

این نوع زنجیر از مکعب های کوچک به هم پیوسته تشکیل شده اند که ظاهری صیقلی و ممتد دارند. این نوع زنجیر هم برای آقایان و هم بانوان مناسب است ولی نوع ظریف این زنجیر برای بانوان و نوع پهن تر آن برای آقایان استفاده میشود. زنجیر ونیزی هم به صورت تنها و هم همراه با پلاک طلای گردنبندی کاربرد دارد. تعمیر زنجیری ونیزی آسان تر از باقی زنجیر هاست و البته که قدرت و استحکام زیادی نیز دارد.

زنجیر-ونیزی---زنجیر-باکس

زنجیر های طرح بافت

این نوع زنجیر ها اکثرا ظاهری پیچیده تر و مدرن تری دارند و با آویز و بدون آویز هم مورد استفاده اند. زنجیر های طرح بافت از مدل های محبوب برای کسانی است که به فشن و مد علاقه مند هستند.

1-زنجیر طنابی یا رُپ :

این نوع زنجیر همانند طناب است و از دو رشته طناب به هم تنیده شده تشکیل شده و جزو زنجیر های سنگین و محبوب ترین زنجیر های طرح بافت محسوب میشود. زنجیر طنابی که یکی از پرطرفدار ترین زنجیر های سراسر جهان است توسط طراحان ایرانی ساخته و طراحی شده است. شما میتوانید این نوع زنجیر را با آویز گردنبندی طلای خود استفاده کنید.

زنجیر-رپ

2- زنجیر پاپکورن :

این زنجیر مشابه زنجیر صاف ماری شکل است با این تفاوت که زنجیر پاپکورن از به هم پیوستن اتصال های برجسته تشکیل شده است و دلیل نامگذاری آن کنار هم قرار گرفتن دانه ها ریزیست که یادآور پاپکورن می باشند.

زنجیر-پاپکورن-2

3- زنجیر بیزانس یا اتریشی :

این نوع زنجیر ساختار در هم تنیده با الگوی پیچیده دارد و در آن پیوند های بیضی شکل یا دایره ای در یک طرح چند بعدی به هم بافته شده اند و از هر حلقه، چهار حلقه ی دیگر عبور می کند و منجر به ایجاد زنجیری با شکل لوله ای می شود. زنجیر اتریشی محکم و بادوامند، قابلیت تعمیر ندارند  و بهتر است از آن به تنهایی استفاده شود. این نوع زنجیر یادآور زیور آلات روم شرقی نیز می باشد.

زنجیر-بیزانس-یا-زنجیر-اتریشی

4-زنجیر توپی یا مهره ای :

این زنجیر از اتصال مهره ها یا گوی ها به یکدیگر ساخته شده است و این اتصال در برخی موارد از طریق خود گوی ها و در دیگر موارد از طریق یک زنجیر کوتاه در فواصل کوتاه صورت می گیرد. ضخامت مهره های استفاده شده در این نوع زنجیر حدودا بین یک تا دو میلی متر می باشد. زنجیر توپی در بین آقایان بسیار محبوب بوده و متاسفانه به غیر از اینکه استحکام کافی را ندارند، به تنهایی زیبا نیستند و بهتر است همراه با آن از پلاک گردنبندی استفاده شوند و به دلیل راحت پاره شدن اغلب با فلزات ارزان قیمت ساخته میشوند.

زنجیر-توپی

5-زنجیر خوشه ی گندم یا اسپیگا :

در واقع اسپیگا به معنای گندم است و دلیل نامگذاری این زنجیر، شباهت آن به گندم است. این زنجیر از پیوند هایی به شکل  بیضی تشکیل شده که همگی در یک جهت به هم تنیده و بافته شده اند. این بافت های زیاد و پیوند ها باعث می شوند که زنجیر ظاهری شبیه به گندم به خود بگیرد. زنجیر اسپیگا در بین خانم ها محبوب تر است و هم به تنهایی و هم با پلاک گردنبدی طلا قابل استفاده است. این زنجیر محکم و با دوام است اما متاسفانه حالتی بسیار سخت دارد و تعمیر آن آسان نیست.

زنجیر-خوشه-گندم-یا-زنجیر-اسپیگا

با توجه به تنوع بی کران دنیای زنجیر ها، گروه طلای زرین مناسب ترین زنجیر ها برای پلاک های طلای شما فراهم کرده و خریدی راحت و لذت بخش برای شما به ارمغان می اورد.

شما میتوانید در قسمت متعلقات سایت از زنجیر های موجود در گالری طلای زرین دیدن کنید.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی