منوی سایت
قیمت طلا 4/189/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

مروارید و روش های تشخیص مروارید اصل از تقلبی

مروارید و روش های تشخیص مروارید اصل از تقلبی

مروارید (Pearl)

مروارید ملکه جواهرات و جواهر ملکه هاست. بله مروارید یکی از برترین و هم چنین اولین گوهر های کشف  شده توسط انسان است که هر ملکه ای در جهان حداقل یک جواهر مزین شده به آن را دارد. زمان و چگونگی کشف آن دقیقا مشخص نیست اما احتمال می رود انسان هایی که در کنار ساحل زندگی و شکار می کردند اولین بار آن را کشف کرده اند. قدیمی ترین جواهر مزین شده به مروارید متعلق به  یک شاهزاده خانم ایرانی است ( 520 سال قبل از میلاد) که در تابوت او کشف شده است. . علاوه بر این شاهزاده، اشراف مصریان باستان نیز همراه با جواهرات مروارید خود دفن می شده اند. جالب است بدانید ریشه یونانی  کلمه "pearl" به معنای "بی نظیر" است - گواهی بر این واقعیت است که هیچ دو مرواریدی شبیه هم نیستند. با شروع دوران رنسانس، مروارید سمبل ثروت و جایگاه اجتماعی  شد و طبق قانون فقط اشراف زادگان اجازه استفاده و پوشیدن آن را داشتند.

مروارید-و-صدف

وحشی و پرورشی

مروارید وحشی ارزش بسیار بیشتری نسبت به پرورشی دارد. یک مروارید گرد طبیعی که کیفیت خوبی نیز دارد بسیار گران قیمت است. این ویژگی ها با اشعه های مخصوص گوهرشناسی قابل اندازه گیری هستند.فرآیند رشد زمانی آغاز می‌شود که یک ماده تحریک‌کننده مانند دانه‌ای شن در داخل یک نرم تن به دام می‌افتد. نرم تن برای محافظت از خود جسم خارجی را در لایه ای از گل می پوشاند و در طول زمان لایه هایی را برای تولید مروارید ایجاد می کند.

با این وجود احتمال میرود 90 درصد مروارید های آب شور صید شده اند. در نتیجه برای ساخت یک گردنبند تمام مروارید تقریبا باید 100 هزار صدف رو صید کرد. این موارد به وضوح بیان کننده دلیل ارزش بالای مروارید وحشی می باشند.

450-نیم-ست-طلا-و-مروارید-اسم-فرانک0

اما نگران نباشید  هم چنان می توانید گردنبند مروارید خود را تهیه کنید. به لطف مزرعه های پرورش صدف، بازار امروز مروارید جهان را مروارید های پرورشی در کنترل خود گرفته اند. قیمت این مروارید ها کمتر از مروارید های اصل می باشد ولی ظاهر و ترکیبی مشابه دارند.

مروارید پرورشی معمولا با وارد کردن یک جسم خارجی به داخل نرم تن ایجاد میشود. این مروارید ها به دلیل یکنواختی و ظاهر زیبا  ارزش بالایی دارند. هرچند که ممکن است یک گردنبند مروارید وحشی حدود میلیارد ها تومان قیمتش باشد؛ تمامی مروارید هایی که در بازار خرده فروشی خرید و فروش میشوند؛ مروارید پرورشی می باشند.

منشا مروارید پرورشی بر ارزش و ظاهر آن تاثیر گذار است. مثلا مروارید هایی که در آب های شیرین مانند صدف هایی که در رودخانه ها و دریاچه ها زندگی میکنند؛ معمولا کوچکتر بوده ضخامت بیشتری داشته و کمتر برق می زنند.. مروارید های آب شور که در صدف های اقیانوس پرورش داده میشوند؛ درخشندگی بیشتر و شکل بهتری دارند.  انتخاب بین آن ها بستگی به شما دارد. مروارید ها آب شیرین ضخیم ترند و در نتیجه با دوام تر نیز می باشند. مروارید های آب شور مستعد خرد شدن هستند اما ارزش بیشتری دارند.

تشخیص مروارید اصل از تقلبی در خانه

مروارید تقلبی مرواریدی است که به صورت صنعتی تولید شده است. در واقع نه پرورشی است و نه وحشی. جنس این مروارید ها معمولا از ترکیبات پلاستیک و شیشه است.

در اینجا چند روش خانگی برای تشخیص مروارید اصل از تقلبی را توضیح داده ایم.

به دنبال نقص در مروارید باشید!

2

مروارید های اصل به ندرت بی عیب و نقص هستند. معمولا لکه های کوچک و یا بی نظمی هایی در سطح خود دارند و در سطح خود نور را به شدت های متفاوتی بازتاب میکنند. مروارید های صنعتی بیش از حد عالی هستند. سطح کاملا صاف و یکسانی دارند و نور را به طور یکنواخت بازتاب میدهند.

پوشش اطراف سوراخ مروارید استفاده شده را بررسی کنید

4

از آنجایی که مروارید های تقلبی بعد از مدتی استفاده به یکدیگر ساییده میشوند؛ پوشش مصنوعی اطراف سوراخ  انها از بین میرود. (سوراخ برای ساخت  گردنبند و یا دستبند مروارید، توسط سازندگان ایجاد میشود). شاید بتوانید آثاری از شیشه و یا پلاستیک در آن ناحیه ببینید که این نشانگر مطمئنی برای فیک بودن مروارید است.

توناژ رنگی را بررسی کنید.

3

. مرواریدهای باکیفیت معمولاً به خاطر رنگ‌هایشان مورد توجه قرار می‌گیرند - رنگ ظریفی که هنگام برخورد نور روی سطح بیرونی آنها قابل مشاهده است. مرواریدهای تقلبی معمولاً این جلوه رنگی را ندارند و ایجاد این ویژگی در آزمایشگاه دشوار است. بنابراین، اگر مروارید شما زمانی که نور به آن برخورد می‌کند مقدار بسیار کمی سایه‌دار به نظر می‌رسد، احتمال واقعی بودن آن وجود دارد. رنگ رز و عاجی دو مورد از رنگ‌های دلخواه برای مرواریدهای سفید هستند، اگرچه طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها، مخصوصاً برای مرواریدهای تیره امکان‌پذیر است.

از آنجایی که برخی از مرواریدهای واقعی رنگ مشهودی ندارند، ندیدن یک رنگ بر روی مروارید شما لزوماً نشانه قطعی از تقلبی بودن آن نیست.

سنگینی مروارید را در دستان خود احساس کنید.

6

یک یا دو مروارید را با احتیاط در دستان خود بچرخانید تا متوجه شوید وزن آنها چقدر است. بیشتر مرواریدهای واقعی نسبت به اندازه خود تا حدودی سنگین هستند. از سوی دیگر، تقلبی ها (مخصوصاً مرواریدهای پلاستیکی) حس سبک و غیر قابل توجهی خواهند داشت.

به دلایل واضح، این آزمایش کامل نیست - قضاوت در مورد وزن چند مروارید کوچک می تواند مشکل باشد. برای بهترین نتیجه، ممکن است بخواهید مرواریدهای خود را با مجموعه ای که می دانید واقعی یا تقلبی هستند مقایسه کنید. مهم نیست که چقدر از وزن یک مروارید مطمئن هستید، همیشه با آزمایش دیگری نتیجه را به تایید برسانید.

مرواریدها را به یکدیگر بمالید.

1

چند مروارید را در انگشتان خود نگه دارید و به آرامی به یکدیگر بمالید. مرواریدهای واقعی معمولاً هنگامی که به یکدیگر مالش می‌دهند کمی اصطکاک ایجاد می‌کنند، زیرا لایه‌های بیرونی آن کاملاً صاف نیستند. از طرف دیگر مرواریدهای تقلبی اغلب دارای پوشش های صافی هستند و معمولاً وقتی به هم مالیده می شوند از روی هم می لغزند.

درخشندگی تیز و سالم را بررسی کنید.

5

این روشی است که جواهرسازان نوع نور منعکس شده از یک سنگ قیمتی را توصیف می کنند. درخشش مروارید بخشی از چیزی است که آن را بسیار زیبا می کند. مرواریدهای باکیفیت باید درخشندگی روشن و شفافی داشته باشند که در هنگام برخورد نور به آنها بدرخشد. در برخی مروارید ها اگر دقت کنید، باید بتوانید انعکاس خود را روی سطح مروارید ببینید.یکی از مشکلات این آزمایش این است که مرواریدهای واقعی با کیفیت کمتر (که عموماً دارای درخشش مات و «گچی» هستند) می توانند شبیه مرواریدهای تقلبی به نظر برسند. نتایج خود را با چند آزمایش دیگر در این مقاله بررسی کنید. در کل این آزمایش به تنهایی نمیتواند اصل یا تقلبی بودن مروارید شما را اثبات کند.

در ادامه برخی از محصولات سفارشی طلا و مروارید گروه طلای زرین را مشاهده خواهید کرد. شما نیز میتوانید ست مروارید ( گردنبند مروارید، دستبند مروارید، گوشواره مروارید) خود را در سایت سفارش دهید. برای مشاهده محصولات ساخته شده قبلی دارای مروارید اینجا را کلیک کنید.

450-گردنبند-طلا-اسم-هاله0 450-گردنبند-شعر-با-مروارید-پرورشی-اصل0 450-گردنبند-طلا-اسم-مهسا0 450-پلاک-طلا-طرح-ماه-با-مروارید0 450-ست-طلا-و-مروارید0 450-دستبند-طلا-دو-اسم-محسن-یاسمن-با-سنگ-مروارید-اصل0 450-پلاک-طلای-گردنبندی-اسم-نگار-با-سنگ-مروارید0
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی