منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

! ده واقعیت جالب که درباره الماس نمیدانستید

! ده واقعیت جالب که درباره الماس نمیدانستید

گران بهاترین سنگ روی زمین، این سنگ قیمتی فریبنده برای قرن ها انسان ها را محسور خود میکرده  و به دلیل درخشش خیره کننده و معنای نمادین آن در اسطوره ها غوطه ور بوده است.در این مقاله نکاتی که احتمالا درباره الماس نمیدانستید را بررسی میکنیم.

گران-ترین-گوشواره-های-دنیا
  1. بزرگترین الماس تا به امروز در ابتدای قرن بیستم میلادی در آفریقای جنوبی کشف شد. «کالینان» 3106 قیراط بود که بعد از تراش 9 قطعه بزرگ و بیش از 100 قطعه کوچک از آن حاصل شد.  این الماس قبل از تراشیده شدن به ادوارد هفتم پادشاه بریتانیا به مناسبت تولد او هدیه داده شد. امروز 8 قطعه از این قطعات در کلکسیون ملکه الیزابت دوم موجود است.بزرگترین از این 9 قطعه ستاره آفریقا نام دارد که 530 قیراط است.
بزرگترین-الماس-دنیا
  • گران ترین الماس به فروش رسیده در دنیا یک الماس صورتی 24 قیراطی است که به قیمت 46 میلیون دلار در سال 2013 در حراجی Sotheby's به فروش رسید. در پایین می توانید عکسی از این الماس دلربا را مشاهده کنید.
pink-diamond
  • الماس از دیرباز یکی از خواستنی ترین ها چیزها برای انسان بوده است. شواهد نشان میدهند که هندیان باستان از حدود 400 سال پیش از میلاد از الماس استفاده میکردند. هم چنین یکی از فلاسفه روم باستان در کتاب خود گفته است: «الماس خواستنی ترین است؛ نه فقط از میان سنگ ها؛ بلکه از بین همه چیز ها»
  • الماس سخت ترین عنصر طبیعی در جهان است. تنها چیزی که میتواند یک الماس را خراش دهد، الماس دیگری است. به همین دلیل الماس استفاده های صنعتی زیادی برای برش فلز و دیگر عناصر دارد. در واقع ریشه کلمه Diamond (مترادف انگلیسی الماس) از کلمه یونانی Adamas به معنای «غیر قابل تخریب» است.
  • باور مردمان گذشته بر این بود که الماس ویژگی شجاعت و قدرت را به شخص میبخشد. به همین دلیل بسیاری از پادشاهان به هنگام نبرد زره ها و تاج های مزین شده به الماس می پوشیدند.
  • از دیگر خاصیت های نسبت داده شده به الماس ویژگی شفابخشی است. مردمان قرون وسطی باور داشتند که الماس میتواند درد های روحی و فیزیکی را درمان کند. بعضی از اشراف جام های خود را مزین به این سنگ می کردند با باور به اینکه سلامتی شان به لطف الماس حفظ شود.
  • معدن کاری الماس بسیار سخت تر از آن چیزی است که فکرش را میکنید. برای به دست آوردن یک قیراط الماس به طور میانگین باید 250 تن از زمین را کند و کاو کنیم.این واقعیت از دیگر دلایل ارزش بالای این سنگ قیمتی می باشد. پس دفعه بعدی که الماسی را در دست گرفته اید؛ به یاد داشته باشید چه زحمات و ساعت های طولانی ای برای بدست آوردن آن صرف شده است.
  • رومیان باستان باور داشتند که الماس، اشک خدایان است. هم چنین عقیده داشتند، «کوپیدو» خدای عشق، تیر هایی با سر الماس داشت که  این تیر ها به هر دو نفری که میخورد؛ آن دو عاشق یکدیگر میشدند. شاید به همین دلیل است که الماس به سنگ عشق معروف است و در انگشتر های ازدواج از آن استفاده میشود.
eros-cupid
  • در سال 2004 دانشمندان یک سیاره در کهکشان راه شیری یافتند که 33 درصد آن از الماس خالص تشکیل شده است. اگر که انسان روزی بتواند به این سیاره دست پیدا کند باید منتظر این باشیم که الماس دیگر گران ترین سنگ قیمتی جهان نباشد.
سیاره-ای-از-الماس
  • الماس و گرافیت، هر دو از یک جنس (عنصر کربن) ساخته شده اند. تفاوت اصلی آن ها آرایش قرار گرفتن اتم های کربن در کنار یکدیگر است که در تصویر زیر می توانید آن ها را مشاهده کنید.
فرق-بین-مداد-(گرافیت)-و-الماس

در حالی که الماس در طول تاریخ به وضوح برای مردم شادی ایجاد کرده است، اما در بسیاری از مواقع منجر به رنج و عذاب در جوامعی شده است که در آن استخراج می شوند. اگر قصد خرید الماس را دارید، حتما الماس هایی را بخرید که نشان  Conflict free  را دارند. الماس conflict free به معنای الماسی است که بدون ارتباط با شورشیان یا گروه های تروریستی استخراج و ارسال می شود. این الماس ها با شرایط ایمن استخراج می شوند. وقتی الماسی با این استاندارد را می خرید، به این معناست که از فرایندی پیروی می کند که در نتیجه آن آسیب های اجتماعی و محیطی به وجود نیامده است. در مورد مسائل و مشکلات استخراج الماس پیشنهاد میکنم  فیلم Blood Diamond ساخت سال  2006  را ببینید.

استخراج-الماس
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی