منوی سایت
قیمت طلا 3/837/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

الهامبرا، از قلعه تا ون کلیف و آرپلز

الهامبرا، از قلعه تا ون کلیف و آرپلز

در اوایل نیمه دوم قرن بیستم خانه جواهرات ون کلیف و آرپلز به احساس نیاز نسل جوان و جدید زنان درباره جواهرات  که بتوان آن ها را به صورت روزمره ( و نه فقط در مراسم های مجلل و شب های خاص) استفاده کرد؛ پاسخ داد. بسیاری از برند ها در این دوران به دنبال این بودند که جواهراتی را طراحی و تولید کنند که هم کم خرج باشند و هم زرق و برق اضافی نداشته باشند.مثلا کارتیر در سال 1969 دستبند بدون الماس خود، «دستبند طلا عشق» را معرفی کرد. در این دوره سنگ های نیمه قیمتی به جای الماس محبوبیت خوبی پیدا کردند.

ون کلیف و آرپلز در دهه های بعدی دست به طراحی های جسورانه و جدیدی زد که شاید مهم ترین و معروف ترین آن ها که تا امروز نیز طرفداران زیادی دارد، کالکشن الهامبرا باشد. این جواهر با پیام «نشان همیشگی شانس» خود را در ذهن علاقه مندان طلا و جواهرات تثبیت کرده است.

انگشتر-طلا-و-سنگ-اونیکس

الهامبرا در واقع طرحی الهام گرفته شده از شبدر 4 برگ است که داخل آن معمولا با سنگ های نیمه قیمتی و یا قیمتی مانند الماس مزین میشود و یا اینکه فقط از طلا ساخته شده است. از دیگر سنگ های استفاده شده در این طرح می توان به اونیکس سیاه، مالاکیت، سنگ های مرجانی و فیروزه عجمی اشاره کرد.

مجله-وگ-الهامبرا-معرفی

اولین طرح الهامبرا یک گردنبند اپرا بود؛ تشکیل شده از 20 قطعه شبدر 4 برگ. طولی نکشید تا بسیاری از مردم و  سلبریتی ها عاشق این طرح شدند. از هنرپیشگان هالیوود آن دوران گرفته تا همسر شاهزاده ویلیام انگلستان.در طول 5 دهه تکامل خود، جواهر کاران و طراحان خوش ذوق ون کلیف و آرپلز این اثر هنری را تدوین و تغییر دادند و هر چند سال شاهد معرفی سنگ های جدید مانند، کلسدونی، الماس، چشم ببر، مروارید و… به عنوان زینت دهنده مجموعه الهامبرا بودیم.خود طرح نیز تغییراتی داشت؛ مثلا طرح پروانه 4 بال که شبیه طرح اولیه میباشد. البته طرح اولیه و اصلی همچنان محبوب ترین و شاخص ترین حالت الهامبرا میباشد. علاوه بر این طرح به انگشتر، گوشواره، دستبند و ساعت نیز اضافه شد که میتوانید تصاویر آن را در زیر مشاهده کنید.

انگشتر-طلا-گل ساعت-ون-کلیف

نکته جالب: آیا میدانستید که الهامبرا در واقع نام قلعه ای در اسپانیا است که طاق هایی شبیه شبدر دارد؛ این مجموعه در واقع نام خود را از این قلعه گرفته است.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی