منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

فیروزه ؛ معروف ترین سنگ ایرانی» قسمت دوم»

فیروزه ؛ معروف ترین سنگ ایرانی» قسمت دوم»

نگهداری سنگ فیروزه

سنگ فیروزه داخل خود خلل و منافذ ریزی دارد که با جذب رطوبت، چربی و مواد شیمیایی می تواند باعث آسیب دیدن سنگ شما شود. به این سنگ زیبا به اصطلاح سنگ زنده می گویند زیرا در صورت عدم رعایت نکات نگهداری، به مرور زمان تغییر رنگ میدهد، کیفیت خود را از دست می دهد و به اصطلاح می میرد.

سنگ-فیروزه-مرده

اگر سنگ فیروزه ی شما در معرض چسب، گریس، شوینده های اسیدی، عطر و ادکلن و آب داغ قرار بگیرد، آسیب دیده و از ارزش مادی آن کاسته می شود. در ادامه به چند نمونه از نکات نگهداری سنگ فیروزه می پردازیم تا شما با رعایت کردن آنها بتوانید از سنگ فیروزه ی خود نگهداری کنید.

-در هنگام تمیز کاری و استفاده از مواد شوینده مانند صابون، سفید کننده ها و … دستبند فیروزه و طلا یا گردنبند طلا و سنگ فیروزه خود را در بیاورید.

-هنگام استحمام و استفاده از استخر از سنگ فیروزه استفاده نکنید.

-اگر قصد دارید از فیروزه خود برای زمان طولانی استفاده نکنید، آن را درون پنبه یا خاک اره قرار دهید.

-عطر و لوسیون خود را مستقیما به روی سنگ فیروزه ی خود نزنید.

تمیز کردن فیروزه یا زنده کردن فیروزه

با توجه به نکات گفته شده اگر سنگ فیروزه شما در اثر حواس پرتی،  شما در معرض مواد شیمیایی، چربی و … قرار گرفت. نگران نباشید زیرا برای تمیز کردن چندین راه وجود دارد که در ادامه به آنها می پردازیم.

-استفاده از آب ولرم

این روش فقط در زمانی توصیه می شود که سنگ شما در معرض مواد شیمیایی قرار گرفته است و روند کار به این صورت است که ابتدا سنگ خود را زیر آب ولرم گرفته و شست و شو می دهید و سپس با استفاده از یک دستمال نرم سطح فیروزه ی خود را خشک می کنید. البته بسیاری معتقد هستند که آب باعث آسیب دیدن سنگ فیروزه می شود.

-استفاده از نمک دریایی خشک

این روش به نسبت روش های دیگر طولانی تر صورت می گیرد و روند کار به این صورت است که شما نمک دریایی خشک را روی فیروزه ی خود قرار می دهید و به مرور زمان سنگ شما تمیز می شود.

نمک-دریایی-خشک

-استفاده از پارچه چرمی

شما میتوانید با کشیدن پارچه ی چرمی به روی سنگ خود درخشندگی و جلای سنگ  فیروزه را به آن بازگردانید.

پارچه-چرمی4

روش های بالا روش هایی است که شما می توانید در داخل منزل به راحتی انجام دهید اما مطمئنا سپردن زنده کردن سنگ فیروزه به متخصص، باعث آسودگی خیال شما از بابت آسیب احتمالی سنگتان می شود چون طبیعتا افراد متخصص بهتر می دانند که بهترین روش برای زنده کردن سنگ فیروزه ی شما چیست و اقدامات لازم را انجام میدهد.

به طور کلی نگهداری و تمیز کردن جواهرات و طلا باعث ماندگاری بیشتر زیورآلات شما می شود و عمر زیورآلات شما را بالاتر می برد. امیدواریم با استفاده از نکات گفته شده توانسته باشیم شما را در نگهداری و تمیز کردن گردنبند طلا و سنگ فیروزه و دستبند طلا و فیروزه ی شما راهنمایی کنیم.

450-دستبند-طلا-طرح-نستعلیق-اسم-_لادن_-با-سنگ-فیروزه-آفریقایی0
سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی