منوی سایت
قیمت طلا 3/721/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

چشم نظر (زخم زخم) چیست و چه خاصیت هایی دارد ؟

چشم نظر (زخم زخم) چیست و چه خاصیت هایی دارد ؟

طلاجات دارای چشم زخم به تازگی بسیار پرطرفدار و ترند شده اند. بسیاری آن را برای زیبایی و ترند بودن می پوشند و برخی نیز به خاصیت آن اعتقاد دارن و برای دوری از چشم بد از آن استفاده میکنند. اما بررسی کنیم که این ماده چیست و چرا این خاصیت ها را با آن نسبت میدهند.

آیا چشم نظر خاصیت دارد؟

باور بسیاری از مردم در گذشته و برخی امروز، حاکی از این است که یک فرد میتواند با انرژی منفی که ناشی از حسادت یا ناخوشایندی از یک نفر است؛ از طریق تماشا یا خیره شدن، کسی را نفرین کند و باعث بد بیاری و آسیب شود. به عقیده این افراد چشم نظر (evil eye) میتواند میزبان را در مقابل نفرین و انرژی بد محافظت کند.

در واقع این ماده یک طرح چشم باستانی است که دقیقا منشا آن مشخص نیست. اما حدس بر این است که از سرزمین بین النهرین آمده است. امروز نیز در کشور های ایران، افغانستان، ترکیه، مصر، عراق، یونان، ایتالیا و.. استفاده می شود. حتی در مذاهبی مانند مسیحیت، بودا، یهودیت، اسلام  و… نیز به آن اشاره شده است.

450-گردنبند-طلا-اسم-علی-با-آویز-چشم-نظر0

یکی از قدیمی ترین اسناد درباره طلسم چشم نظر به یونان باستان بر میگردد که آثاری از آن در جام های نوشیدنی یافت شده است. برخی از نویسندگان و فیلسوف های کلاسیک یونان مانند ارسطو سعی در توضیح این طلسم و نحوه کارکرد آن داشته اند.

در بعضی از فرهنگ ها از این فراتر رفته و عقیده دارند نه تنها چشم زخم یک طلسم محافظت کننده است بلکه میزبان را از حسودی و نفرت باز میدارد.

جنس چشم نظر

ماه رایج برای ساخت چشم زخم شامل: شیشه، مادر مروارید، کریستال ها و سنگ های نیمه قیمتی است. از سنگ های نیمه قیمتی نیز برای ساخت چشم نظر استفاده میشود که باور برخی بر این است که این نوع قدرت بیشتری برای دفع انرژی های منفی دارد؛ چون خود سنگ های نیمه قیمتی دارای خواص زیادی هستند.

در حال حاضر چشم نظر در صنعت لباس و مد، جواهرات و زیورآلات، صنایع دستی، نمای داخلی ساختمان ها و… استفاده می شود.

در ادامه چند مورد از طلاجات دارای چشم نظر را مشاهده میکنید. که این روز ها طرفداران زیادی پیدا کرده اند.

گردنبند-چشم-نظر گوشواره-طلا-چشم-نظر دستبند-چشم-نظر

انواع چشم نظر (زخم)

در صنعت طلا و جواهرات چشم زخم با رنگ هایی متنوعی وجود دارد؛ اما این موضوع بیشتر از اینکه مربوط به زیبایی و استایل باشد؛ مربوط به خاصیت های متنوع انواع چشم نظر میباشد که برخی به آن عقیده دارند.

چشم زخم آبی: شایع ترین رنگ برای چشم نظر. این نوع انرژی های مثبت و خصوصیاتی مانند خلاقیت، تعهد و اراده را افزایش میدهد. ویژگی ضد انرژی منفی بودن را نیز مانند دیگر چشم های نظر دارد.

چشم-نظر-آبی

چشم نظر نارنجی: چشم بد نارنجی با شادی همراه است. گفته می شود که الهام بخش تعهد و خلاقیت است.

گردنبند-چشم-زخم-نارنجی

چشم زخم قرمز: قرمز یعنی حرکت و انرژی. این مدل با اشتیاق و شجاعت همراه است و برای جلوگیری از ترس و اضطراب استفاده میشود.

چشم-زخم-قرمز

چشم زخم سبز: این مدل نشان شروع دوباره و زمین است. گفته می شود مسیر را برای رسیدن به رویای فرد مهیا میکند.

دستبند-چشم-زخم-سبز چشم-زخم-سبز

چشم زخم زرد یا طلایی: این رنگ خورشید است و نمادی از قدرت، انرژی و قدرت برای غلبه بر مشکلات سلامتی و همچنین کمک به میزبان برای تمرکز است.

چشم-زخم-زرد

چشم زخم صورتی: مربوط به رضایت است و برای قوی کردن عهد دوستی و امنیت و آرامش استفاده میشود.

چشم-زخم-صورتی-

چشم زخم سفید: این رنگ که نشان خالص بودن است؛ میزبان را به ماجراجویی و تجربیات جدید تشویق میکند.

گردنبند-چشم-زخم-سفید

به عقیده برخی اینکه چند چشم زخم را که نشان دهنده کاراکتر و خواسته شما باشد؛ داشته باشید مشکلی ندارد. در نهایت هدف همه آن ها دور کردن شما از نظر یا انرژی منفی و آوردن شانس براش شماست.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی