منوی سایت
قیمت طلا 3/544/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

چرا از طلا در جواهر سازی استفاده می شود؟

چرا از طلا در جواهر سازی استفاده می شود؟

طلا به دلیل خصوصیات فیزیکی و شیمیایی ویژه‌ای که دارد، به عنوان یکی ازمحبوب‌ترین فلزات برای ساخت جواهرات استفاده می‌شود.

طلای-خام

دلایل زیادی وجود دارد که باعث می شود از طلا در ساخت زیورآلات و جواهرات استفاده شود و به عنوان یکی از گرانبهاترین فلزات جهان شناخته شود. در ادامه به بررسی چندین دلیل برای محبوبیت این فلز گرانبها می پردازیم.

زیبایی و درخشش طلا

فلز طلا، فلزیست درخشنده و زیبا که این درخشندگی بسیار چشم نواز است و نکته ای که باعث خاص تر شدن آن می شود این است که در گذر زمان این درخشندگی خود را حفظ میکند.

انگشتر-مخراج-کاری-شده

رنگ خاص طلا

طلا فلزی زرد رنگ و زیباست که به این دلیل ، نگاه اکثر افراد را به شما جلب میکند.

انگشتر-نگین-دار

رنگ زیبا و درخشندگی این فلز گرانبها شاید اصلی ترین دلیل استفاده از آن در ساخت زیورآلات و جواهرات باشد.

چکش خواری یا شکل پذیری فلز طلا

برخلاف بسیاری از فلزات دیگر که در برابر ضربه ی چکش خرد می شوند و می شکنند، طلا شکل می پذیرد؛ به صورتی که شما میتوانید با استفاده از یک گرم طلا صفحه ای به مساحت یک متر مربع ایجاد کنید. این ویژگی باعث شده که ما بتوانیم به راحتی آن را به شکل های مختلف تبدیل کرده و آن را تبدیل به پلاک طلا اسم، گوشواره طلا عصایی، دستبند چرم و طلا و… کنیم.

چکش-خواری چکش-خواری

قیمت بالا

به طور کلی در تمام جهان طلا با قیمت بالایی همراه است و قیمت آن همراه با اقتصاد کشور تغییر می کند و در طی دو دهه گذشته ارزش آن در حال افزایش بوده است. به همین دلیل نشانگر ثروت و ارزش است و برای ساخت جواهرات بسیار گران قیمت، مانند انگشتر طلا اسم، دستبند سنگ و طلا، گوشواره طلا میخی و … مورد استفاده قرار می‌گیرد..

450-انگشتر-اسم-مهسا0

قابلیت ترکیب با دیگر فلزات

فلز طلا را میتوان با فلزات دیگر ترکیب کرد و خواص آن را بهبود بخشید. برای مثال طلای خالص بسیار نرم است و نمیتوان از آن به صورت خالص در جواهر سازی استفاده کرد به همین دلیل کمی مس و نقره  به طلا اضافه میشود تا استحکام آن افزایش یابد.

جدول-عیار-طلا

ضد حساسیت بودن طلا

به دلیل عدم واکنش با پوست انسان و نیز دیگر مواد، آثار جانبی کمی دارد و به همین دلیل، جواهراتی که از طلا ساخته شده اند، به راحتی می توانند توسط افرادی با پوست حساس  استفاده شوند. با این حال آلرژی به طلا ممکن است به دلیل وجود آلیاژ های مختلف در طلا رخ دهد و آلیاژ های موجود در زیورآلات طلا ممکن است حساسیت را افزایش دهد  که در این صورت شما میتوانید با خرید طلا با عیار بالاتر این مشکل را حل کنید. البته عیار قانونی در کشور ما (18 عیار) درصد خلوص طلای بالایی دارد و تقریبا برای همه افراد آلرژی ایجاد نمیکند.

450-دستبند-طلا-اسم-حسنا،-هدیه-طلا-مناسب-برای-ولنتاین0

مقاومت در برابر خوردگی و زنگ زدن

طلا به دلیل اینکه فلزی نجیب است و با اکثر عنصر ها واکنش نمی دهد،و به همین دلیل بسیار پایدار و مقاوم در برابر اکسیداسیون، خوردگی و زنگ زدگی است، بنابراین جواهر‌سازان می‌توانند با اطمینان زیاد از ماندگاری و طول عمر جواهر تولیدی خود اطمینان حاصل کنند.

450-دستبند-چرم-و-طلا-مردانه-معمار0

به طور کلی تمام این موارد گفته شده باعث شده که این فلز خاص در صنعت جواهر سازی و ساخت زیور آلات استفاده شود و ما شاهد ساخته شدن زیور آلات و جواهراتی خاص و زیبایی از جنس طلا باشیم.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی