منوی سایت
قیمت طلا 3/533/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

طلای دست ساز بهتر است یا طلای ماشینی؟

طلای دست ساز بهتر است یا طلای ماشینی؟

وقتی برای خرید به طلا فروشی ها مراجعه می کنید، احتمالا اصطلاح طلای ماشینی و دست ساز به گوشتان بخورد. ولی آیا از تفاوت این دو طلا آگاه هستید؟

آگاهی شما از اصطلاحات حیطه طلاسازی و طلا فروشی باعث میشود شما خرید بهتری انجام دهید و از نتیجه خرید خود راضی باشید.

طلای دست ساز

طلای دست ساز همانطور که از نامش پیداست طلاییست که با هنر یک طلا ساز ساخته میشود و یکی از قدیمی ترین روش های ساخت یک جواهر یا یک زیور آلات است.

زیور آلات دست ساز عموما به صورت تک ساخته می شوند که این تک بودن حالتی اختصاصی به زیورآلات میدهد.

450-دستبند-طلا-شعر-تو-مرا-جان-و-جهانی0

ساخت این نوع زیورآلات به دقت و ظرافت بالایی احتیاج دارد ولی به دلیل اینکه طرفداران خاص خود را دارد، یکی از روش های پرطرفدار در ساخت زیورآلات و جواهرات است.

450-پلاک-طلا-رو-کیفی0

طلای ماشینی

طلای ماشینی نیز همانطور که از نامش پیداست، طلاییست که با ابزارآلات و ماشین آلات ساخته میشود. مثلا برای ساخت یک النگو در ابتدا قالب آن توسط متخصصان ساخته میشود و سپس این قالب داخل دستگاه قرار میگیرد. حال با وارد کردن طلای مذاب، دستگاه قالب گیری انجام می دهد و النگو مورد نظرشان ساخته می شود.

زیور آلاتی که با این روش ساخته می شوند، عمدتا به صورت سری و عمده ساخته می شوند.

تفاوت های طلای دست ساز با ماشینی

زمان ساخت

طلایی که با دست ساخته میشود، به دلیل هنر و ظرافت آن زمان بیشتری را برای ساخت طلب میکند اما در مقابل طلا ماشینی به دلیل ساخت زیورآلات با ماشین، دیگر این محدودیت وجود ندارد.

میزان تولید

با توجه به اینکه زمان ساخت طلای دست ساز طولانی تر است، امکان تولید انبوه آن کاهش می یابد ولی در مقابل به دلیل عدم محدودیت زمانی در طلای ماشینی باعث شده با استفاده از ماشین آلات در زمانی کوتاه تولید انبوه کرد.

تنوع در انتخاب طرح زیورآلات

در طلای دست ساز با توجه به اینکه در بعضی طلا سازی ها کار با توجه به سلیقه ی شما ساخته می شود، شما در انتخاب طرح زیورآلات خود قدرت عمل دارید و میتوانید سلیقه ی شخصی خود را در ساخت زیورآلات خود اعمال کنید و از استفاده از آن لذت ببرید. برای مثال شما میتوانید اسم خود را به صورت پلاک طلا اسم و یا دستبند طلا اسم داشته باشید ولی در مقابل در طلای ماشینی شما نمیتوانید طرحی را که در ذهنتان است به صورت زیور آلات خریداری کنید و باید از بین گزینه های موجود یکی را انتخاب کنید.

450-دستبند-سنگ-و-طلا-اسم-مریم0 450-پلاک-طلا-قلبی-اسم-رعنا0

کیفیت

طلای دست ساز به دلیل اینکه توسط دست و با ظرافت بیشتری ساخته شده، از کیفیت بیشتری نسبت به طلای ماشینی  برخوردار است.

انگشتر-مخراج-کاری-شده

وزن طلا

طلاهای دست ساز به دلیل اینکه با دست ساخته میشوند، توخالی ساخته نمی شوند ولی در مقابل طلاهای ماشینی قابلیت توخالی ساخته شدن را دارد و این مسئله باعث می شود در برخی موارد وزن زیورآلات دست ساز بیشتر شود.

طلای اختصاصی

در طلای دست ساز، زیور آلاتی که برای شما ساخته می شود عمدتا تک و صرفا برای شما ساخته شده و یکی از مزیت هایی است که طلای دست ساز را خاص تر میکند در صورتی که در طلای ماشینی این مزیت وجود ندارد.افزون بر این در طلای زرین شما با حک کردن تاریخ، متن و... میتوانید زیورآلات خود را خاص تر کنید..

450-گیره-کراوات-طلا-سفید0

طلای ماشینی بخریم یا طلای دست ساز؟

حال با توجه به صحبت های بالا طلای دست ساز بهتر است یا ماشینی؟ با توجه به نکات گفته شده انتخاب طلای دست ساز یا طلای ماشینی به سلیقه ی شما برمیگردد اما باتوجه به فروانی طلای ماشینی در مغازه های طلا فروشی اکثر افراد اقدام به خرید طلای ماشینی میکنند درصورتی که علاوه بر تمام مزیت های طلای دست ساز، تنها کاستی طلای دست ساز پروسه ی زمان بر ساخت آن می باشد.

طلای زرین این افتخار را دارد که در طی دو الی سه روز کاری با بکارگیری  طلا سازان ماهر و هنرمند خود زیورآلات انتخابی شما را طبق سلیقه تان بسازد. در نتیجه اگر هنوز برای خرید طلای دست ساز تعلل دارید، طلای زرین اینجاست تا اعتماد شما را جلب کند و شما میتوانید با سفارش ساخت طلا از طلای زرین، زیورآلات با کیفیت و ظرافت خود را خریداری کنید.

450-دستبند-طلا-طرح-کات0

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی