منوی سایت
قیمت طلا 3/544/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

انواع گوشواره های طلا

انواع گوشواره های طلا

گوشواره طلا یکی از زیورآلاتی است که از گذشته تا به امروز توسط مردان و زنان استفاده می شده و با اتصال به لاله گوش ترکیب زیبایی ایجاد می کند.گوشواره ها یکی از محبوب ترین زیورآلات زنانه محسوب می شوند و می توانند از مواد مختلفی مانند طلا، نقره و … ساخته شوند.

تاریخچه گوشواره

شاید برایتان جالب باشد که در گذشته استفاده از گوشواره در بین مردان مرسوم بوده ولی در طی زمان تبدیل به زیور آلات زنانه شده است.

گوشواره ی پیدا شده از تمدن ایلام قدیمی ترین گوشواره ای است که توسط مورخان کشف شده است.

گوشواره_ایلام

در کنار این گوشواره، نقش و نگاره های تخت جمشید حاکی از آن هستند که مردان در آن زمان از گوشواره استفاده می کردند.

گوشواره-در-تخت-جمشید

در ادامه به بررسی انواع گوشواره های طلا می پردازیم.

گوشواره طلا میخی:

گوشواره های طلا میخی از محبوب ترین گوشواره های طلا در ایران هستند. قفل این نوع گوشواره ها تشکیل شده از یک میله میخی مانند و یک پشت گوشواره است که بعد از اینکه میله وارد نرمه  گوش می شود، پشت گوشواره ای که میتواند پلاستیکی یا طلایی باشد به آن وصل میشود و از افتادن گوشواره طلا زنانه جلوگیری می کند. این گوشواره ها عمدتا به صورت ریز و کوچک ساخته می شوند و در بین قشر جوان بسیار محبوب اند.

450-گوشواره-طلا-کریستال-برف0

البته این نوع گوشواره طلا به صورت آویزی نیز ساخته می شود که در ادامه می توانید نمونه ای از آن را ببینید.

450-گوشواره-طلا-میخی-مستطیل0

مزیت بزرگ گوشواره های طلا میخی این است که میتوان آن را با هر استایلی و به صورت روزانه پوشید.

گوشواره طلا عصایی:

این نوع گوشواره طلا دخترانه به دلیل طراحی خاص قفل آن، بسیار ایمن است و شما میتوانید با خیالی راحت و آسوده از آن استفاده کنید و نگران گم شدن آن نباشید.

450-گوشواره-طلا-شعر-جان-من-است-او0

گوشواره طلا عصایی فقط در نوع آویز دار ساخته میشوند و به دلیل راحتی و تنوع طراحی محبوب ترین قفل گوشواره طلا در بین خانم ها است.

گوشواره طلا کلیپسی:

این گوشواره طلا با فرو رفتن یک سمت آن به داخل سمت دیگرش روی گوش چفت می شود. نوع حلقه ای این گوشواره طلا بهترین گوشواره برای کودکان به حساب می آید زیرا در عین زیبایی احتمال این که به کودک آسیب بزند بسیار کم است.

450-گوشواره-حلقه-ای-طلا-طرح-ماه0

گوشواره با قفل پیچی :

این گوشواره بسیار شبیه به گوشواره طلا میخی است با این تفاوت که انتهای میخ آن، حالت پیچی دارد و پشت گوشواره روی آن چرخیده و قفل می شود. این گوشواره فقط در جواهرات بسیار گران قیمت استفاده می شود.

قفل-پیچی-لوکس-گلامور

گوشواره با قفل قلابی :

این مدل گوشواره به دلیل شباهت قفل آن به قلاب ماهی این گونه نام گذاری شده است. جالب است بدانید این نوع گوشواره بر روی گوش چفت نمی شود و برای جلوگیری از افتادن صرفا قلاب آن را بلندتر می سازند. به همین دلیل این نوع قفل اکثرا برای بدلیجات استفاده می شود.

گیره-قلاب-ماهی-گوشواره

گوشواره طلا بخیه ای:

این نوع گوشواره قفلی ندارد و از طریق یک زنجیر داخل نرمه گوش فرو می رود و به همین دلیل احتمال افتادن و گم شدن گوشواره زیاد است.

450-گوشواره-طلا-دو-اسم-یاسین-امین0

کلام آخر

برای خرید گوشواره طلا بهترین گزینه ها به ترتیب گوشواره عصایی، میخی و کلیپسی هستند که شما میتوانید با سفارش ساخت طلا در طلای زرین هر طرحی که مد نظرتان است را به صورت گوشواره طلا عصایی، گوشواره طلا میخی و یا گوشواره کلیپسی سفارش دهید.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی