منوی سایت
قیمت طلا 3/283/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

الماس کوه نور: رونمایی از گوهر مرموز تاریخ

الماس کوه نور: رونمایی از گوهر مرموز تاریخ

الماس کوه نور جواهر افسانه ای که یکی از مشهور ترین الماس های جهان به شمار می رود. این الماس باشکوه با تاریخی پوشیده از رمز و راز، از دست امپراطوری های متعددی عبور کرده و به نمادی از ثروت، قدرت و زیبایی تبدیل شده است. اجازه دهید سفری کوتاه در زمان را آغاز کنیم تا داستان جذاب الماس کوهی نور را کشف کنیم.

خاستگاه کوه نور:

الماس کوه نور که گمان می رود از معدن گلکوندا در هند امروزی منشا گرفته باشد، گفته می شود که در قرن سیزدهم کشف شده است. این الماس در ابتدا یک الماس خشن عظیم با وزن بیش از 793 قیراط بود.

معادن-الماس-گلوکاندا

سلسله مغول:

در قرن شانزدهم، امپراتور مغول بابر اولین مالک ثبت شده الماس کوه نور شد. با گذشت سالها، از دست فرمانروایان بعدی مغول گذشت که آن را به عنوان نمادی از سلطنت خود گرامی داشتند.

شاه جهان و تخت طاووس:

یکی از نمادین‌ترین فصل‌های تاریخ الماس در زمان سلطنت شاه جهان اتفاق افتاد، که تخت افسانه‌ای طاووس را با الماس کوه نور مزین شده بود، سفارش داد. تاج و تختی با نقوش پیچیده، سنگ های قیمتی و در اوج آن، کوه نور که  پر زرق و برق میدرخشید.

نادرشاه-بر-روی-تخت-طاووس-پس-از-پیروزی-بر-محمد-شاه

حمله پارسیان:

در اوایل قرن هجدهم، حاکم ایرانی نادرشاه به هند حمله کرد و بعضی از گنجینه های آن از جمله الماس کوه نور را غارت کرد. فتح نادرشاه آغاز سفر الماس به فراسوی شبه قاره هند بود.

امپراتوری بریتانیا:

الماس کوه نور در نهایت پس از معاهده لاهور در سال 1849 به دست شرکت هند شرقی بریتانیا راه یافت. این الماس به ملکه ویکتوریا اهدا شد که الماس را دوباره تراش داد تا درخشندگی آن را افزایش دهد و اندازه آن را به 105.6 قیراط کاهش دهد. و هم اکنون نیز بر روی یکی از تاج های اصلی پادشاهی بریتانیا میدرخشد.

بحث ها و افسانه ها:

الماس کوه نور در طول تاریخ خود را با جنجال ها و افسانه ها مختلفی احاطه کرده است. گفته می شود که الماس حامل یک نفرین است و برای صاحبان مرد بدبختی می آورد. به همین دلیل پادشاهان مذکر بریتانیا هیچ گاه در مراسم های مختلف از جمله مراسم تاج گذاری از این تاج استفاده می کنند و آن را با تاج های اصلی دیگری جایگزین میکنند. مراسم تاج گذاری پادشاه جدید و فعلی بریتانیا "چارلز سوم" از این قاعده مستثنا نبود.  علاوه بر این، ادعاها و اختلافات متعددی در مورد مالکیت قانونی آن به وجود آمده است که بر رمز و راز پیرامون این گوهر افزوده است.

نمایش در برج لندن:

الماس کوه نور که در حال حاضر در برج لندن قرار دارد، بخشی از جواهرات سلطنتی بریتانیا است. این تاج عنوان نمادی از قدرت و میراث سلطنت بریتانیا نشان داده می شود و میلیون ها بازدید کننده را به خود جذب می کند.

تاج-ملکه-بریتانیا-الماس-کوه-نور

الماس کوه نور گواهی بر شکوه و جذابیت سنگ های قیمتی است. تاریخ غنی آن که  تمدن های مختلفی را در بر میگیرد، جایگاه خود را به عنوان یکی از مشهورترین جواهرات جهان تثبیت کرده است. در حالی که بحث ها در مورد مالکیت ادامه دارد، الماس کوه نور به عنوان یکی از مشهور ترین و بزرگترین سنگ های قیمتی علاقه مندان به دنیای جواهرات را به خود جذب میکند و دریچه ای است برای مطالعه تاریخ و فرهنگ بشر.

برای مطالعه بیشتر درباره معروف ترین تاج های سلطنتی بر روی قسمت های لایت شده کلیک کنید.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی