منوی سایت
قیمت طلا 3/406/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

معرفی سنگ های ماه تولدو خواص آنها- قسمت اول

معرفی سنگ های ماه تولدو خواص آنها- قسمت اول

هر ماه، سنگ مختص خود را دارد که برگرفته از اخترشناسی بوده و استفاده ی آن نیز تاثیر خاصی بر روی متولدین آن ماه دارد و ما در ادامه به بررسی این سنگ ها و خواص آن می پردازیم

سنگ های ماه تولد فروردین

سنگ های ماه فروردین توپاز زرد، جاسپر، سنگ خون بوده ولی سنگ اصلی ماه فروردین الماس است.

سنگ-ماه-فروردین-الماس

الماس از عنصر های فشرده شده ی شده ی کربن تشکیل شده و سخت ترین ماده متبلور شده بر روی زمین است.

در الماس ها علاوه بر کربن، کمی ناخالصی نیز وجود دارد که این ناخالصی باعث تغییر رنگ الماس و در نتیجه تغییر قیمت آن میشود. به عبارتی هر چقدر ناخالصی الماس کمتر باشد، قیمت آن زیادتر میشود.

از لحاظ روحی استفاده از این سنگ باعث افزایش اعتماد به نفس، کاهش اضطراب و استرس و تقویت حافظه می شود  و از لحاظ جسمی این سنگ باعث لایه برداری پوست و درخشان شدن آن می شود.

سنگ های ماه تولد اردیبهشت

زمرد اصلی ترین سنگ این ماه است ولی در کنار آن سنگ های گارنت، آونتورین، مالاکیت سبز، یاقوت آبی روشن، کوارتز صورتی، سنگ مرجان، کهربا و فیروزه نیز جزو سنگ های ماه اردیبهشت به حساب می آیند.

سنگ-ماه-اردیبهشت-زمرد

زمرد یک کانی سیلیکاتی بوده که سختی آن حدودا 8 بوده و گونه ای از بریل است که به صورت بلور های شش گوشه در جهان یافت می شود

با آنکه زمرد به معنای سبز بوده و همه ی ما آن را به عنوان سنگی سبز رنگ می شناسیم، ممکن است به رنگ های  آبی و گاهی صورتی نیز باشد. سنگ زمرد به صورت طبیعی دارای ناخالصی و دارای نقص هایی است که بعضی از همین به عنوان راهی برای شناختن زمرد اصل استفاده می کنند.

قیمت گذاری زمرد به رنگ، وضوح، تراش و وزن آن وابسته است. به این صورت که زمرد های با رنگ سبز مایل به آبی ارزش بیشتری داشته و هر چقدر شفافیت آن بیشتر شود قیمت آن نیز افزایش می یابد.

سنگ زمرد باعث تعادل بین روح و جسم می شود همچنین باعث دور شدن چشم بد، تقویت عشق و حافظه نیز می شود.

سنگ های ماه خرداد

مروارید، زمرد، یاقوت سفید، سیترین، الکساندریت و چشم ببر از سنگ های ماه خرداد هستند ولی مروارید اصلی ترین سنگ این ماه به حساب می آید.

il_340x270.2364396692_owaq

مروارید یک ماده عالی بوده و گوهری است که در آب های کم عمق و گرم استرالیا و درون صدف تشکیل می شود و به صورت لایه لایه بوده و سطح نامنظمی دارد.

افزایش صبر و قدرت اراده، افزایش شانس،کم کردن افسردگی و درمان جوش از خواص مروارید طبیعی است

سنگ های ماه تیر

اصلی ترین سنگ ماه تیر یاقوت است و در کنار آن سنگ های فرعی زمرد، مون استون و مروارید نیز وجود دارند.

سنگ-ماه-تولد-تیر-یاقوت

یاقوت سنگی قرمز رنگ است که بعد از الماس سنگ ترین سنگ به حساب می آید. این سنگ زیبا از ماده ای به نام کوراندوم و مقداری ناخالصی تشکیل شده است و تغییرات این ناخالصی ها باعث ایجاد طیف رنگی مختلفی میشود، به صورتی که رنگ قرمز آن یاقوت و مابقی رنگ های آن یاقوت کبود نامیده می شوند.

یاقوتی که دارای رنگ قرمز اناری یا جگری بوده و شفاف است، دارای ارزش بیشتری بوده و قیمت بیشتری دارد.

از خواص یاقوت قرمز می توان به افزایش فشار خون، بهبود عملکرد قلب و … اشاره کرد

سنگ های ماه مرداد

سنگ ماه مرداد زبرجد بوده و اونیکس و عقیق سلیمانی سیاه، ساردونیکس، تورمالین، بلور کوارتز، کارنلین، توپاز طلایی و الماس نیز از سنگ های فرعی این ماه به حساب می آیند.

Shield-cut-peridot-Tanzania-1024x829

زبرجد سنگی قیمتی است که از ترکیب منیزیم، آهن، سیلیسیوم و اکسیژن ساخته شده و به رنگ های زرد و سبز یافت می شود و دلیل وجود رنگ سبز آن نیز آهن موجود در آن است و هر چقدر سبزی و اندازه ی این سنگ بیشتر می شود، قیمت آن نیز افزایش پیدا می کند.

همچنین دفع فقر، براق کردن پوست، مفید برای چشم و برطرف کردن سردرد های میگرنی از خواص سنگ زبرجد است.

سنگ های ماه شهریور

یاقوت کبود اصلی ترین سنگ ماه شهریور بوده و در کنار آن سنگ یشم، سیترین، سنگ حدید و جاسپر نیز جزو سنگ های ماه شهریور هستند

سنگ-ماه-شهریور-یاقوت-کبود

همانطور که بالاتر اشاره کردیم سنگ های یاقوتی که قرمز نباشند، به یاقوت کبود معروف اند و عموما نیز آبی رنگ هستند.از خواص این سنگ نیز میتوان به افزایش  سلامتی، دانش، ثروت و موفقیت در عشق اشاره نمود

ادامه این مطلب را می توانید در پارت دو این طلابازان مشاهده کنید.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی