منوی سایت
قیمت طلا 3/721/000 تومان
(ابشده گرمی 18 عیار)

طلای هندی چیست؟ معرفی ویژگی های اصلی طلای هندی

طلای هندی چیست؟ معرفی ویژگی های اصلی طلای هندی

طلای هندی چیست؟ چرا اصطلاحی با این عنوان داریم؟ چه ویژگی هایی طلای هندی را به یک نوع طلا جدا و منحصر به فرد تبدیل کرده است؟

مغازه داران و مشتریان معمولاً از اصطلاحات یکسان استفاده می کنند. معنای واقعی طلای هندی این است که خلوص طلا تا حد امکان بالا است. کشورهای مختلف دنیا از طلای 9 عیار، 14 یا 18 عیار، طلای 21 و 22 عیار استفاده می کنند. در کشورهای جنوب آسیا مانند هند، پاکستان، بنگلادش و مالزی و سنگاپور که مصرف کنندگان به طلا به عنوان یک "سرمایه گذاری" نگاه می کنند، کیفیت طلای مورد استفاده تقریباً همیشه بهتر از طلای 18 عیار است.

که طلا با خلوص بالاتر به اشتباه به عنوان طلای هند برچسب گذاری شده است، احتمالاً زیرا هند بزرگترین مصرف کننده طلای عیار بالا در جهان است و از این رو نام اشتباه است. این تنها ویژگی اختصاصی طلای هندی نیست.  در واقع همه کشورها قادر به ساخت طلای 22 عیار هستند و اینکه تنها جای دنیا یا بهترین مکان برای خرید طلای 22 عیار از هند باشد، نادرست است. اما همچنان  یکی از بزرگترین مصرف کننده های طلا با عیار بالا هند است.

طلای هندی علاوه بر عیار بالا ویژگی های برجسته دیگری نیز دارد. اکثر طلا های هندی بسیار سنگین، ضخیم و پهن هستند. این ویژگی در زیورآلات کشور های عربی نیز قابل مشاهده است. البته طلاهای مدرن وظریف هندی نیز که به تازگی در بین زنان هندی بسیار پر طرفدار اند نیز وجود دارد؛ اما باز در مقایسه با طلای مدرن ایرانی و کشور های غربی از ضخامت و اندازه بزرگتری برخوردارند.

رنگ زرد بیار پر رنگ از دیگر مشخصه های طلای هندی است. دلیل آن هم استفاده از طلای عیار بالا (22 و 24 عیار). این رنگ در میان مردم هند بسیار پر طرفدار است و کمتر از رنگ های دیگر مانند رز گلد و سفید استفاده میکنند.

عکس-طلا-و-جواهرات-هندی

*برای مطالعه مقاله مربوط به انواع رنگ طلا بر روی کلمه سبز رنگ کلید کنید.

رسم و نقوش سنتی هندی در صنایع مختلف این کشور هم چنان کاربرد و محبوبیت زیادی دارد. یکی از اصلی ترین ویژگی های طلای هندی استفاده از طرح های سنتی این جامعه است. در اکثر گردنبندی ها و سربند های هندی از این طرح ها استفاده میشود. این ویژگی طلای هندی را به یک صنعت قوی و منحصر به فرد تبدیل کرده است زیرا که بر خلاف طرح های مدرن که پایه و اساس مشابهی دارند، طلای هندی را فقط میتوانید در هند ببینید.

عکس-طلا-و-جواهرات-هندی

* متاسفانه استفاده از طرح های سنتی ایرانی در صنعت طلا و جواهرات کشورمان روز به روز کمرنگ تر میشود. این طرح ها نماد فرهنگ و تاریخ مردم یک کشور است و علاوه بر زیبایی بی نظیری شان می توانند به عنوان امضایی منحصر به فرد به نمایندگی از فرهنگ مردم ایران باشند.  ما در طلای زرین به عنوان عضوی از این جامعه و صنعت همواره  تمام سعی خود را برای حفظ و انتشار این طرح ها داشته ایم و امیدواریم روز به روزتعداد همکاران و دوستانی که به این جنبش میپیوندند نیز افزایش یابد. شما میتوانید طلاجات با طرح های اصیل ایرانی مانند بته جقه و اسلیمی را در با جست و جو این واژه ها در سایت مشاهده کنید.

سوالی دارید؟ همین حالا بپرسید
ارتباط مستقیم با پشتیبانی